استاندار گلستان در دیدار با هیات چینی؛
آمادگی سرمایه گذاری مشترک بین گرگان و گوانجو را داریم

استاندار گلستان با تاکید بر استقبال استان از خواهر خواندگی گرگان ـ گوانجو اظهار کرد: آمادگی سرمایه گذاری مشترک در تمامی زمینه ها بین گرگان و گوانجو را داریم و از ارتباط بیشتر گردشگران ایرانی و چینی استقبال می کنیم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، دکتر هادی حق شناس عصر امروز شنبه 15 تیر در دیدار با گائو یویوئه (gao yuyue) قائم مقام شهردار گوانجو و هیات همراه، تصریح کرد: انتقال تجربیات بین شهرها در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و البته گردشگری به یکی از مهمترین صنایع تبدیل گردیده به گونه ای که از هر ده شغل جهان یکی به گردشگری اختصاص دارد.

 

وی با اشاره به جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی گرگان و گلستان، گفت: امیدوارم در مدت زمان حضورتان در گلستان استفاده لازم را برده و زمینه های همکاری مشترک توسعه یابد.

 

وی افزود: از حضور سرمایه گذاران چینی در حوزه های مختلف خصوصاً بنادر در گلستان استقبال می کنیم و البته کریدور ریلی اینچه برون نیز می تواند زمینه برای انتقال کالا باشد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: ما محدودیتی در زمینه مراودات نداریم و هیچ کشوری نمی تواند برای ارتباطات ما تصمیم گیری نماید.

 

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: این حضور که پیرو دیدار سال گذشته هیات گلستانی با شهردار گوانجو صورت گرفته می تواند زمینه ساز ارتباطات گسترده آتی شود.

 

همچنین در این دیدار قائم مقام شهردار گوانجو نیز ضمن تقدیر از استقبال گرم گرگانی ها و گلستانی ها از هیات چینی اظهار کرد: اینکه بعد از 6 ماه گروهی از گوانجو برای برقراری ارتباط با گرگان به اینجا آمده اند نشان می دهد که ما خواهان برقراری این ارتباط هستیم.

 

گائو یویوئه (gao yuyue) افزود: بعضی گمان می کنند که می توانند به کشورها دستور دهند که با چه کشورهایی ارتباط داشته باشند، اما ارتباط ما با ایران به آنها ربطی ندارد و ما روابط خودمان را همانند دو برادر حفظ می کنیم .

 

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم در این سفر برنامه های خوبی مورد توافق قرار گیرد و ارتباط صمیمانه تری شکل گیرد.

 

همچنین در این دیدار عبدالرضا دادبود شهردار گرگان نیز ضمن خوشامدگویی به هیات چینی، اظهار کرد: این حضور هیات چینی پیرو دیداری که در سال گذشته و در اجلاس شهرداران با شهردار گوانجو داشتیم و تفاهم نامه ای که در آن دیدار به امضا رسید صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این حضور دو روزه هیات اعزامی گوانجو در نقاط مختلف شهر گرگان بازدید خواهند کرد و جلساتی را با حضور کارشناسان شهرداری گرگان برگزار می کنند و در نهایت به جمع بندی سفر خواهیم رسید.

 

دادبود، یادآور شد: ما آمادگی برقراری در ارتباط در زمینه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، موضوعات شهری و دانشگاهی ، حمل و نقل، ساختمان های بلند ، سرمایه گذاری را بین گرگان و گوانجو با توجه به قدمت تاریخی هر دو طرف داریم.

 

لازم به ذکر است در پایان این دیدار دو طرف هدایایی به رسم یادبود به یکدیگر تقدیم و بر تحکیم روابط تاکید کردند.

  15 تیر 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 62446
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام