سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید

سردار قاسم سلیمانی,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,دفاع و امنیت
در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در خبری فوری اعلام کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام، بامداد امروز درپی حمله بالگردهای آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

 

بر اساس اعلام شبکه خبر سیما، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

 

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

 

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

 

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

 

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.

 

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

جزییات شهادت سردار سلیمانی

سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماما به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

 

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی» گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ۲ و نیم یا ۳ بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت ها در حال تماس با ما بودند و می خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود.

 

اعلام نام شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد

منابع عراقی نام و مشخصات شهدای حمله تروریستی فرودگاه بغداد را اعلام کردند.

 

▫️شهدا عبارتند از: 

۱. شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه 
۲. حاج ابو مهدی المهندس نایب رئیس حشد شعبی عراق 
۳. سامر عبدالله داماد شهید عماد مغنیه 
۴. داماد شهید سلیمانی 
۵. محمد رضا جابری مدیر تشریفات حشد شعبی در فرودگاه 
۶. حسن عبدالهادی، حشد شعبی 
۷. محمد الشیبانی، حشد شعبی 
۸. حیدر علی، حشد شعبی 

 

برخی از رسانه های عراقی ترجیحا فرضیه اطلاع یافتن طرف آمریکایی از حضور سردار سلیمانی را از طریق حضور ابومهدی مهندس در فرودگاه وا زطریق یک طرف عراقی قوی تر می دانند.

 

تا لحظه تهیه این خبر منابع رسمی عراقی این لیست را تایید یا تکذیب نکرده اند.

 

۱۳:۰۱ ۱۳ دی ماه ۹۸

پیکر سردار سلیمانی در راه ایران

رسانه های عراقی: پیکر شهید قاسم سلیمانی در مسیر فرودگاه بغداد جهت انتقال به جمهوری اسلامی ایران است.

  13 دی 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / سیاسی
کد خبر: 63092
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام