آیا بیماران قلبی در کردکوی به استقبال مرگ می روند؟

دست های پشت پرده برای فلج کردن مرکز قلب کردکوی را رسوا می کنیم ...

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین ( ع ) کردکوی در سال ۸۳ در این مرکز درمانی نصب شد و بر اساس اصول فنی حاکم بر حوزه تجهیزات پزشکی باید ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۹۳ از رده خارج و به تعبیر عام اسقاط می شد.

حالا ۶ سال از تاریخ اسقاط آن می گذرد و این دستگاه فرسوده همچنان در حال خدمات دهی به بیماران داخل و خارج استان است.

فاجعه اینجاست که این دستگاه فرسوده که قرار است با باز کردن رگ‌ یک‌ بیمار امکان گردش خون مناسب را برایش فراهم کند؛ این روزها ممکن است به دلیل خطا در درمان، آسیب به بیمار، کاهش قدرت مانور اجزای دستگاه و حتی کیفیت پایین تصاویر آن، پروسه درمان را مختل کرده و حتی باعث مرگ بیمار شود.

تصور کنید؛ یک جسم خارجی وارد رگهای بیمار شده و قرار است رگ مسدود شده را باز کند؛ اما در حین درمان و به دلیل فرسودگی، دستگاه خراب شود ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

از چند سال قبل یعنی پس از اِتمام عمر مفید دستگاه فعلی، درخواست تامین و تحویل دستگاه آنژیوگرافی جدید به اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ارسال و خوشبختانه دستگاه آنژیو گرافی به نام مرکز فوق تخصصی قلب کردکوی با ارز دولتی تهیه و حدود یک سال قبل به استان گلستان ارسال شده است.

متاسفانه مسئولان ناکار آمد دانشگاه علوم پزشکی گلستان از  خواب سنگین مسئولان کردکوی از مدیران بیمارستان گرفته تا فرماندار سوء استفاده کرده و دستگاهی که به نام بیمارستان کردکوی ثبت و ارسال شده بود را به شهر دیگر ارسال کرده اند.

در این شرایط چند سوال در اذهان عمومی بدون‌پاسخ مانده است؟

۱_ دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با کدام سند، مدرک، منطق و دلایل علمی و فنی راضی شده است دستگاهی که به جای ۱۰ سال این روزها ۱۶ سال از عمرش می‌گذرد؛ همچنان فرشته نجات بیماران قلبی تلقی شود؟

الف/ آیا اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت که مرجع تشخیص و صدور مجوز است؛ چنین اجازه ای داده است؟

ب/ اگر به دلیل فرسودگی دستگاه، خطری برای بیمار‌ پیش بیاید و یا زبانم لال جانش را از دست بدهد؛ چگونه این افتضاح را پاسخ می دهید؟

حتماً بهتر از هر کسی می دانید که شرکت تولید کننده، صلاحیت رسمی برای تضمین فعالیت دستگاه اسقاط را ندارد و عاقلانه نیست که با طناب بخش خصوصی تَهِ چاه بروید!

۲_ فرماندار، امام جمعه و مسئولان بیمارستان کردکوی چرا روزه سکوت گرفته اند و در راستای دفاع از جان بیماران اقدامی نمی کنند؟ اگر هم اقدامی کرده اند؛ رسماً اطلاع رسانی کنند تا مردم‌ بدانند که در این افتضاح شریک نیستند !

۳_ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان نماینده اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به افکار عمومی پاسخ دهد؛ به کدامین دلیل و برهان قانع شده است؛ دستگاهی که به نام بیمارستان کردکوی و با پول بیت المال خریداری شده است؛ به گنبد منتقل و در راستای تامین منافع بخش خصوصی مستقر شود؟

۴_ شنیده شده است که یک دستگاه آنژیوگرافی دیگر به نام گنبد خریداری و اکنون در استان موجود است؛ چرا همان دستگاه در گنبد نصب نشد؟
 چه تفکرات مسموم و دست های پشت پرده ای در کار است که تلاش می کند مرکز قلب کردکوی را فلج کند؟

ضروریست دادستان عمومی و انقلاب کردکوی به عنوان مدعی العموم، قبل از آنکه تنش های اجتماعی مانند یک زخم کهنه سر باز کند و یا پرونده مرگ یک بیمار به دلیل فرسودگی دستگاه آنژیو گرافی در محضرش گشوده شود؛ با ورود به این موضوع مهم و حیاتی، نگرانی بیماران و شهروندان را رفع و با خاطیان برخورد کند.

نکته آخر؛ بیمارستان کردکوی به عنوان مرکز فوق تخصصی قلب استان گلستان است که علاوه بر خدمات دهی به بیماران داخل و خارج استان، در گذشته بیمارانی از چند کشور خارجی هم داشته است. چه کسانی تلاش می کنند این مرکز را منزوی کنند؟

در نوشتار آتی در خصوص تحرکات پشت پرده خواهیم نوشت!!

  10 خرداد 1399
بخش : خبرها / سلامت / اخبار داغ
کد خبر: 63465
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام