مرکز قلب گلستان نیازمند توجه جدی است !

http://goums.ac.ir/files/amir-hosp/yekta_program/albums/alb_294_08cec8a/small/2443.jpg

مرکز فوق تخصصی قلب بیمارستان امیرالمومنین ( ع ) کردکوی به عنوان مرکز قلب استان گلستان شناخته می شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، به تازگی ۶ هزارمین جراحی قلب در این مرکز درمانی انجام و سبب شد نام مرکز فوق تخصصی قلب گلستان دوباره بر سر زبان ها بیفتد.

تاکنون بیش از ۶ هزار جراحی قلب باز، ۶۰ هزار آنژیوگرافی  و ۱۶ هزار آنژیو پلاستی در راستای حفظ سلامت و نجات جان مردم در این مرکز انجام شده است.

نام و آوازه ی خوش، پزشکان مجرب، کادر متخصص و دلسوز، مدیریت کارآمد و پرتلاش و سطح خدمات در این مرکز به گونه ای است که بیمارانی از سایر استان ها برای جراحی قلب به کردکوی مراجعه می کنند و مراجعانی نیز از کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان و عراق در سالهای اخیر داشته است که سبب شد ایجاد و تقویت " توریسم درمان " به عنوان یکی از راههای افزایش درآمد و اعتلای نام مرکز فوق تخصصی قلب گلستان در کردکوی توجه مدیران و تصمیم گیرندگان استانی و ملی را به خود جلب کند.

در حال حاضر تجهیزات مربوط به icu جراحی قلب باز، ccu ، اتاق عمل جراحی قلب باز با یک پمپ، بازتوانی قلب، اکو، تست ورزش، مانیتورینگ، بخش ویژه بستری بیماران خارجی، هولتر، دستگاه آنژیوگرافی قدیمی و بالن پمپ در این مرکز فعال است و برای تکمیل چرخه ی خدمات به بیماران قلبی باید تجهیزات اتاق عمل پشتیبان، ۳۰ عدد پمپ سرنگ، توسعه مانیتورینگ، ماشین بیهوشی جدید، ۸ عدد ونتیلاتور، سربرال اکسی متری، دستگاه پمپ قلب پشتیبان، دستگاه جدید آنژیوگرافی، اکو پرتابل، اکو مری، Eps، icd، بالن پمپ، اره استرنوم و افزایش نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص به پتانسیل فعلی افزوده شود.

هر چند شائبه هایی مطرح است که راه اندازی بخش جراحی قلب در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان در سالهای اخیر سبب شده است؛ انگیزه، رغبت و توجه مسئولان ارشد دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان برای تکمیل و توسعه مرکز فوق تخصصی قلب گلستان در کردکوی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند؛ اما تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات پزشکی و درمانی در استان گلستان ضروری می نماید؛ تامین تجهیزات و احداث بخش های مکمل در راستای تکمیل و توسعه مرکز قلب استان به صورت جدی تر از گذشته در دستور کار دکتر فاضل و مشاوران ایشان در مرکز تصمیم گیری حوزه درمان استان قرار گیرد تا ضمن افزایش سطح خدمات مربوط به بیماران قلبی در کردکوی، شائبه ی نگاهها و سیاست های تبعیض آمیز برای همیشه از آسمان مرکز قلب استان رخت بر بندد.

رسانه ها و مسئولان دلسوز به صورت جدی پیگیری مطالبات مردم برای رسیدن مرکز فوق تخصصی قلب گلستان در کردکوی به استانداردها و شاخص های منطبق با سند رشد و توسعه استان در این زمینه هستند.

اسماعیل البرزی

  21 آبان 1398
بخش : خبرها / کردکوی / سلامت / اخبار داغ
کد خبر: 62936
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام