رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
بازگشت ۲۰ هکتار دیگر از اراضی جنگلی استان گلستان به منابع طبیعی

Related image

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: در ادامه تلاش‌های دادگستری گلستان برای پیشگیری از زمین‌خواری؛ ۲۰ هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی حاشیه شهر گرگان، سنددار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار کرد: در ادامه تلاش‌های دادگستری گلستان برای پیشگیری از زمین‌خواری؛  20 هکتار دیگر از اراضی منابع طبیعی حاشیه شهر گرگان، سنددار شد.

وی افزود:  این اسناد مربوط به زمین های حاشیه شهرک تالار گرگان( یکی از مناطقی که زمین قیمت بالایی دارد) است و ارزش آن‌ها میلیاردها تومان برآورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با صدور این سند به نام منابع طبیعی، همه اسنادی که به نام افراد در محدوده این اراضی صادر شده بود، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از صدور سند اراضی منابع طبیعی در شهرک تالار، کار بررسی نقشه های هوایی سایر اراضی منابع طبیعی و جانمایی این نقشه‌ها بر روی زمین ، آغاز شده است تا پس از تهیه نقشه utm، اسناد این اراضی نیز به نام منابع طبیعی صادر شود.

به گفته وی، پارسال هم با تلاش دادگستری برای 50 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی از سمت فرهنگ‌شهر تا شهرک سروش،  به نام منابع طبیعی سند صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود گفت: جانمایی نشدن و منطبق نبودن نقشه اراضی ملی بر روی نقشه های ثبت اسناد و املاک استان از علل دست اندازی به منابع طبیعی در استان و به ویژه در گرگان بود که برای جلوگیری از ادامه تجاوز به این اراضی، پارسال کمیته ویژه‌ای با حضور مسئولان منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک استان برای تهیه نقشه کاداستر  تشکیل شد.

هادی هاشمیان تصریح کرد : با تهیه ی نقشه ی utm، یک بار برای همیشه پرونده ی زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در گرگان و بعد از آن در کل استان بسته می‌شود و از این پس هیچ بهانه‌ای از دستگاه‌های اجرایی برای سهل انگاری در زمینه واگذاری و یا صدور سند زمین‌های ملی و منابع طبیعی به نام افراد، پذیرفته نیست و دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم با متخلفان برخورد می کند.

  16 تیر 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62449
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام