بازگشت ۱۱۸ هکتار اراضی جنگلی گلستان به منابع طبیعی

با رای قضات گلستان ، 118 هکتار جنگل به منابع طبیعی بازگشت.
به گزارش گلستان فردا، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال ۱۲۵ پرونده با موضوع تجاوز به اراضی جنگلی در دادگاه های استان رسیدگی و رای خلع ید صادر شد که در نتیجه اجرای این احکام ، ۱۱۸ هکتار اراضی جنگلی از دست متجاوزان خارج و به منابع طبیعی بازگردانده شد .
هادی هاشمیان افزود: در همین مدت ۱۴ پرونده هم با موضوع ساحل خواری در محاکم استان رسیدگی شد که در نتیجه آن با رای قضات استان ۶۲ هکتار اراضی ساحلی استان آزادسازی شد .
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که سند دار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی ، احتمال دست اندازی و تجاوز به این اراضی را کاهش می دهد ،گفت: با تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان و منابع طبیعی ، در حال حاضر، اراضی منابع طبیعی تثبیت شده استان از مرز یک میلیون هکتار گذشته است که بیش از ۹۰ درصد کل اراضی منابع ملی استان را شامل می شود.
هادی هاشمیان گفت: از مجموع هجده هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان هم تاکنون پانزده هزار و ۵۰۰ هکتار آن یعنی بیش از ۸۲ درصد تثبیت و سند کاداستری صادر شده است.
رئیس کل دادگستری گلستان از اختصاص دادگاه های تخصصی در پرونده های زیست محیطی در همه حوزه های قضایی استان هم خبر داد و گفت: این اقدام به منظور افزایش سرعت رسیدگی به این پرونده است که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.
این مقام ارشد قضایی استان بار دیگر تاکید کرد : امسال نیز همچون سال های گذشته در برخورد با زمین خواری منتظر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و شکایت دستگاه های متولی نمی مانیم و با دریافت گزارش های مردمی برای متخلفان، پرونده تشکیل می دهیم .

  25 خرداد 1400
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 64456
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام