رئیس کل دادگستری گلستان:
۲۲ واحد تولیدی گلستان از پرداخت جریمه مازاد به بانک ها معاف شدند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادگاه‌های گلستان دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده برخلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی تشخیص داده و رد کردند.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی اظهارکرد: دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در ۲۲ پرونده برخلاف رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، تشخیص داده و رد کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با صدور این آراء که همه آنها قطعی است، واحدهای تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف به بازگرداندن این مبالغ هستند.

آسیابی گفت: پارسال هم با رای قضات، ۲۰ دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد.

وی بیان کرد: دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از ۲۰ چالش مهم بانکی بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان، است که در نشست های مستمر با مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی استان برای این موانع تلاش می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال ۵۲۲ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، ثبت و پس از بررسی و پیگیری، مشکلات ۲۶۸ واحد رفع شد.

آسیابی با بیان این که رفع موانع تولید بقیه واحدهای تولیدی هم در حال پیگیری است، اضافه کرد: امسال هشت واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان با تلاش های قضایی دوباره رونق گرفت و بستر اشتغال برای ۵۲۵ نفر فراهم شد.

  18 دی 1400
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 66096
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام