مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:
نیازمند استفاده از آب های نامتعارف در بخش کشاورزی هستیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: 39 درصد آب های قابل استفاده در بخش کشاورزی هدر رفت میرود و نیازمند استفاده از آب های نامتعارف در بخش کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، ایرج حیدریان امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر استان که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گلستان به دلیل بارش های کم پاییزی  و زمستانی ، تابستان خشکی را تجربه خواهد کرد و برای استفاده بهینه از ذخایر آبی نیازمند راهکار جدید در این حوزه هستیم.

وی افزود: برای جلوگیری از قطعی آب در ایام پرمصرف سال چندین طرح مرتبط با تامین آب آشامیدنی مردم استان در دست اجرا است که برخی از آن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدریان با اشاره به طرح های دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال ۳۵ طرح با یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعتبار در ۱۰ شهر و ۳۵ روستا افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: استان گلستان فاقد سد آب شرب برای استفاده است و فقط  سد نرماب به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد رسیده و با بهره‌برداری از آن یک چهارم آب موردنیاز جمعیت استان تامین خواهد شد.

حیدریان افزود: میزان اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب گلستان ۱۸ درصد و میانگین کشوری این رقم ۵۱ درصد است.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در گرگان و گنبدکاووس با ۵۴۶ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

 

 

 

  8 بهمن 1401
بخش : خبرها / اقتصادی
کد خبر: 68609
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام