فرماندار آزادشهر:
۹ پروژه زیرساختی آزادشهر برای اجرا در اولویت قرار دارد

فرماندار آزادشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت حضور رییس جمهور و هیات دولت در گلستان برای کمک به حل مشکلات منطقه گفت: ۹ پروژه نیازمند توسعه و نیمه تمام در این شهرستان در اولویت بررسی نماینده عالی دولت در سفر به آزادشهر قرار دارد.

به گزارش گلستان فردا، حمیدرضا ملک حسینی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل توسعه بیمارستان حضرت معصومه(س) از ۶۴ به ۱۳۰ تختخوابی، سالن ورزشی مکتب الزهرا(س) نگین‌شهر، زمین چمن مصنوعی و مجتمع فرهنگی آزادشهر، بهسازی راه آزادشهر - شاهرود، آبرسانی و فاضلاب شهری آزادشهر، ساختمان شهرداری و آتش نشانی نگین شهر و لایروبی رودخانه‌هاست.

وی افزود: عملیات ساخت زمین چمن فوتبال مصنوعی آزادشهر از سال ۹۳ آغاز شد و تاکنون با هزینه ۳۰ میلیارد ریال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

فرماندار آزادشهر فاضلاب شهری را از جمله نیازهای این شهرستان دانست و گفت: عملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر آزادشهر از سال ۸۹ آغاز شد و تاکنون با هزینه ۵۰ میلیارد ریال ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ادامه کار نیاز به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش ایرنا، شاهین پاکرو معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب ۲۵ دی ماه امسال در بازدید از برخی پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب آزادشهر اعلام کرده بود: اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آزادشهر با ظرفیت ۹ هزار متر مربع در شبانه روز به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات تامین اعتبار به دراز کشید اما با اقدامات موثری که انجام شد و همراهی نماینده مردم منطقه در مجلس تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه را در دستورکار دادیم و امیدواریم حداکثر ظرف ۲۰ ماه آینده این تصفیه‌خانه به بهره برداری برسد.

ملک حسینی تنش آبی را از جمله معضلات مردم آزادشهر دانست و گفت: عملیات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب آزادشهر با جمع آوری چاه‌های مستقیم به شبکه و انتقال به مخازن ذخیره از سال ۹۹ با پیش بینی اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و تکمیل آن نیاز به تامین اعتبار دارد.

وی بهسازی راه اصلی شاهرود به آزادشهر را از دیگر مطالبات مردم برای ارتقای ایمنی این مسیر برشمرد و افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی هزار میلیارد ریال هزینه شد و برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی آغاز عملیات ساخت سالن ورزشی مدرسه مکتب الزهرا (س) نگین‌شهر ویژه دانش آموزان را مربوبط به سال ۹۱ دانست و گفت: تاکنون با هزینه ۱۳ میلیارد ریال برای آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن به حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار آزادشهر با تاکید بر لزوم ارتقای بیمارستان این شهرستان، گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی حضرت معصومه(س) با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۹۵ افتتاح شد که با توجه به فضای کم و نیاز به راه اندازی درمانگاه تخصصی لازم است با تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار فضا و ظرفیت این بیمارستان به ۱۳۰ تخت ارتقا یابد.

ملک حسینی گفت: عملیات ساخت مجتمع فرهنگی هنری آزادشهر از سال ۹۰ آغاز شد و تاکنون با هزینه ۴۰ میلیارد ریال ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای تکمیل آن به حدود ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ساختمان شهرداری و آتش نشانی نگین شهر از سال ۸۶ شروع شد و تاکنون با هزینه سه میلیارد ریال فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار آزادشهر طول رودخانه‌های شهرستان را ۲۵۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات لایروبی، دیواره و بسترسازی رودخانه‌های سطح شهرستان سال ۹۸ شروع شده و تاکنون با هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریال ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

  12 اسفند 1400
بخش : اخبار شهرستان ها / آزادشهر
کد خبر: 66439
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام