استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود

استاندار جدید گلستان: بازسازی مناطق سیل زده اولویت کارهایم خواهد بود

هادی حق شناس که روز گذشته چهارشنبه در جلسه هیات دولت به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد؛ در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: همانطور که در نشست دولت مطرح کردم و مورد تاکید رییس جمهوری هم بوده، رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و بازسازی مناطق آسیب دیده استان اولویت اصلی و اول کارهایم است.

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توجه و تاکید ما به منازل مسکونی تخریب شده و یا خسارت دیده است که براساس آمارهای موجود ۱۷ هزار خانه است.

وی اضافه کرد: مالکان برخی خانه های آسیب دیده از سیل گلستان هنوز موفق به دریافت تسهیلات کم بهره بانکی نشده‌اند و تاکید می کنم مرمت، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان اولویت دارد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های اساسی و مهم در این مناطق مانند احداث پل، مدرسه، راه، راه آهن و سایر بخش‌های حساس و مهم عمومی را که در سیل دچار آسیب شده سریع‌تر احیاء و بازسازی کند.

*** توجه ویژه ای به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی خواهد شد

استاندار گلستان یکی دیگر از اولویت های کاری خود را توجه به حوزه کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که گلستان در تولید محصولاتی مانند کلزا، سویا، گندم و حتی در خاویار رتبه های برتر کشور را دارد، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حق شناس افزود: تامین ۱۰ درصد گندم مورد نیاز کشور به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در گلستان که از کیفیت خوبی هم برخوردار است، نشان از توان بالای استان در حوزه اقتصاد و کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: گلستان نه تنها در زمینه تولید پنبه هم جایگاه بالایی در کشور دارد بلکه در ادوار گذشته مراوداتی با کشورهای دیگر از طریق مرزهای استان و نیز بندرعباس داشته است که باید به این ظرفیت توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه چهارم تولید برنج کشور را دارد، خاطرنشان کرد: مزیت نسبی استان حوزه کشاورزی است اما ضرورت دارد با رونق صنایع تبدیلی به خصوص توجه به شهرک های صنعتی، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود.

*** از توان گردشگری آشوراده استفاده خواهیم کرد

حق شناس اضافه کرد: مطابق برخی آمارها در سال های ۹۵ و ۹۶ و حتی در سال ۹۷ در یک شب بطور میانگین ۱۷۰ هزار نفر مسافر در گلستان اقامت داشتند و این ظرفیت باید در حد سایر استانهای شمالی تقویت شود.

وی با بیان اینکه رییس جمهور بر تقویت حوزه گردشگری گلستان تاکید دارد، خاطرنشان کرد: جزیره آشوراده با حفظ همه الزامات زیست محیطی می تواند به یکی از بهترین مکان های هدف گردشگری در ایران تبدیل شود.

 

*** توجه ویژه به بخش بازرگانی و ترانزیت گلستان

استاندار گلستان همچنین گفت: از دیگر ظرفیت ها و توان استان بخش بازرگانی و فعال کردن مرز و منطقه آزاد اینچه برون است جدای از اینکه احیای بازارچه مرزی می تواند در رونق ترانزیت و معیشت مرزنشینان استان مفید باشد.

حق شناس تاکید کرد: اینکه چه میزان می توان این کارها و برنامه ها را اجرایی کرد بستگی به توانایی بنده به عنوان استاندار و توجه سایر مسئولان استان دارد که اگر اراده ای در منطقه شکل بگیرد، می تواند باعث پیشرفت شود.

وی اظهار کرد: در دولت هم مطرح شد همراهی و کمک دستگاه های ملی و وزیران مربوطه در توسعه و اجرای برنامه های استان گلستان مورد توجه است.

گفتنی است حق شناس دانش آموخته رشته برق در مقطع کارشناسی و اقتصاد در مقطع دکترا است و گفته شده یکی از دلایل انتخاب وی به عنوان استاندار گلستان آشنایی و تسلط وی با حوزه های بنادر، ساحل و اقتصاد است چراکه گلستان در این بخش ها ظرفیت های معطل مانده زیادی دارد.

 

ایرنا

  23 خرداد 1398
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 62288
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام