معاون رئیس جمهور در همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب در گلستان؛
دولت از کمپین های اجتماعی کاهش مصرف آب و انرژی حمایت می کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت از کمپین های اجتماعی برای کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین سمن های فعال در کاهش پسماند و استفاده از پلاستیک حمایت می کند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر معصومه ابتکار شامگاه شنبه 9 شهریور در همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب در گلستان با حضور استاندار گلستان و دیگر مدیران و علاقه مندان به حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد: نگهداری آب مسئولیت امروز ما را سنگین می کند و سبک زندگی امروز ما میزان آب برای آیندگان را تعیین می کند.

وی تاکید کرد: آب و مصرف آن خط قرمز ما است و در مصرف منابع زیرزمینی در جهان در رتبه های بالا قرار داریم؛ این مصرف را فقط در حوزه آب شاهد نیستیم و در مصرف انرژی هم سه تا چهار برابر کشورهای توسعه یافته انرژی مصرف می کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: موضوع آب با توجه به اینکه از گذشته بوده و در شرایط امروز وجود دارد و مسیرش در آینده ادامه خواهد داشت، آن را به بحث تمدنی تبدیل کرده و همه زندگی متاثر از آب است.

وی با اشاره به اینکه گلستان ششمین استان در اجرای طرح رد پای آب و پنجمین استان در طرح ملی آموزشی بانوی آب است، تصریح کرد: زنان حق طلب و عدالت طلب، نقش الهام بخش در حوزه آب دارند و می توانند در ایجاد پویش های اجتماعی نقش موثری داشته باشند.

ابتکار گفت: این معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری کارگروه های الگوی مصرف آب، کاهش پسماند، اصلاح الگوی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف غذا دارد.

وی بیان کرد: در ردپای آب، بحث آب تنها مطرح نیست، بلکه جلوگیری از دور ریختن غذا به عنوان دسترس کشاورزان همراه با هدر دادن آب هم مطرح شده است.

وی تصریح کرد: یک سوم غذاها در فاصله مزرعه تا سفره هدر می رود، بخشی در زمان فرآوری هدر می شود و بخشی هم در فروشگاه ها از بین می رود، اما بخش مهم هدر رفت یک سوم همراه با هدر رفت آب در سفره ها است.

ابتکار یادآور شد: شاهد هدر رفت ۳۸ میلیارد مترمکعب آب در کشور هستیم که رقمی معادل ۳۸۰ میلیارد ریال است که با این مبلغ می توان برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه زنان در خانواده نقش مهم و محوری در الگو و شیوه و اصلاح مصرف آب، غذا و انرژی دارند، اضافه کرد: زنان به عنوان پرچمدار خانه و به علت داشتن روحیه و انگیزه معنوی بالایی که دارند، می توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: از کمپین های رد پای آب، نه به اصراف غذا، کاهش پسماند، نه به مصرف پلاستیک و سایر کمپین های اجتماعی و سمن های مجوزدار در این حوزه ها حمایت می کنیم.

  10 شهریور 1398
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 62704
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام