معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان؛
۴۱ درصد کارکنان دولت بانوان هستند/ باید در همه برنامه‎ها زنان و مردان از توسعه‎ بهره‎مند شوند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به جایگاه بانوان در دستگاه های اجرایی اظهار کرد: ۴۱ درصد از کارکنان دولت خانم‎ها هستند که تجربیات خوبی دارند و به هر دلیل نسبت مدیریت زنان نسبت به حضور و توانمندی آنها بسیار کمتر است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر معصومه ابتکار عصر شنبه 9 شهریور در سومین جلسهشورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور دکتر حق شناس استاندار و دیگر مدیران ارشد گلستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، تصریح کرد:عدالت یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولتمردان دنبال می‎کنند، عدالت یکی از مولفه‎های مهم انقلاب اسلامی ایران بوده و ابعاد مختلفی دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: یکی از زوایای که ما باید به طور جدی‎تر در گام دوم انقلاب اسلامی باید به آن بپردازیم بحث عدالت جنسیتی است.

دکتر ابتکار با بیان اینکه عدالت جنسیتی در تعلیم دینی ما توجه شده است، گفت: باید در همه سیاست‎ها و برنامه‎ها زنان و مردان بتوانند از همه مواهب توسعه‎ای کشور بهره‎مند باشد.

وی افزود: موضوع عدالت جنسیتی که در قوانین ما به آن تاکید شده است موضوعی نیست که تنها به یک دستگاه و یا بخش بانوان و خانواده ارتباط داشته باشد بلکه همه دستگاه‎ها باید برای تحقق این عدالت برنامه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در نخستین جلسه زن و خانواده شاخصه‎های عدالت جنسیتی مشخص شد و 186 شاخصه ملی طراحی شد.

دکتر معصومه ابتکار خاطرنشان کرد: موضوع خانواده، امنیت ، حقوق و ورزش و ... این شاخصه‎ها را در بر می‎گیرد و همه دستگاه‎ها در این موضوعات دخیل هستند.

وی یادآور شد: در دو سال پیش این شاخصه‎ها مشخص شد و هر استان مکلف شد مبتنی بر این شاخصه‎ها و اطلس وضعیت زنان در استان اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: همه استان‎ها سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را نهایی کردند و گلستان نهمین استانی است که این سند را در کشور اجرایی می‎کند.

ابتکار تصریح کرد: در حوزه عدالت جنسیتی در استان هم اختلافی با میانگین کشوری را شاهد هستیم و هم اینکه در بین شهرستان‎ها شرایط‎ها از هم فاصله دارد.

وی افزود: به دلایل فرهنگی، قومیتی و .. دختران بازمانده از تحصیل در استان بیشتر است و باید آموزش و پرورش و دستگاه‎هایی اجرایی برای این مهم برنامه‎ریزی کنیم و این سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده به این نکات توجه دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باید شرایط را بررسی کنیم و مشکلاتی که برای بانوان استان وجود دارد را برطرف کنیم.

دکتر ابتکار تصریح کرد: خانواده برای ما اهمیت زیادی دارد و برای تقویت افزایش مهارت‎های ارتباطی در خانواده کار کنیم و این مهم نیاز به توجه خاص دارد.

وی گفت: درخواست داریم که استاندار گلستان خود پیگیر اجرای طرح ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باشد و جریان اجتماعی برای حل مشکلات خانواده به وجود بیاید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: در برخی نقاط تا چهار برابر دختران فارغ التحصیل نسبت به پسران فارغ التحصیل بیکار هستند، طرح بسیار خوبی را با همکاری جهاد کشاورزی داریم که در این طرح آموزش زنان برای تولید محصولات روستایی و استاندارد دنبال می‌شود و در استان برند توت فرنگی، خیار و گوجه فرهنگی در قالب این طرح به وجود آمده است.

دکتر ابتکار با بیان اینکه گلستان جاذبه‎های گردشگری و تاریخی بی شماری داریم، افزود: مکان‎هایی مثل روستای زیارت نیز در این استان وجود دارد که مورد تعرض و آسیب دیده است ولی نقاط بکر که به توسعه استان می‎تواند کمک کند وجود دارد.

وی افزود: کشور ما مشکلاتی در حوزه تحریم‎های ظالمانه آمریکا دارد و این مشکلات به شاخصه‎های ما آسیب‎هایی وارد کرده ولی ایستادی جامعه اثرات مثبتی داشته است.

وی تاکید کرد: دولت دوازدهم سهم 30 درصدی را برای حوزه مدیریت بانوان در عرصه مدیریتی در نظر گرفته و برخی از استان‎ها فاصله زیادی با این عدد دارند و برخی استان‎ها نیز تا 14 درصد توانستند محقق شود.

گفتنی است سند ارتقاء وضعیت بانوان و خانواده در شورای برنامه‌ریزی گلستان مصوب و از آن رونمایی شد.

  9 شهریور 1398
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 62698
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام