معاون رئیس جمهور در در همایش صبر و گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد؛
طرح ملی ارمغان در گلستان اجرایی می شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در راستای اجرای پنجمین طرح ملی ارمغان در کشور تعدادی از زندانیان زن جرائم غیرعمد در گلستان آزاد می شوند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، دکتر معصومه ابتکار شامگاه شنبه 9 شهریور در همایش صبر و گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان گلستان تصریح کرد: در دولت دوازدهم تاکنون از ۱۲ زندان بازدید داشته ایم و تلاش های خوبی برای مهارت افزایی، ورزش و سلامت زنان انجام شده است.

 

وی افزود: در راستای اجرای طرح ملی ارمغان در چهار نوبت تعدادی از زندانیان زن جرائم غیرعمد آزاد شده اند و مرحله پنجم در این استان انجام می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین براساس توافقنامه ای که با دفتر پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به امضا رسیده، تمام هزینه های دستبند الکترونیکی زنان زندانی که امکان رای باز بودن دارند، از سوی این معاونت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این کار باعث می شود تا فرزندان این مادران رها نشوند و حداقل سرپناهی به نام مادر داشته باشند، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا طرح دستبند الکترونیک را در گلستان هم اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: باید بعد از رهاسازی زنان و مردان از زندان برای کار و اشتغال آنان برنامه ریزی کنیم که در این مسیر تاسیس و راه اندازی کارگاه های اشتغال با مشارکت خیرین از ضرورت هاست.

ابتکار گفت: اگر تشکل غیردولتی یا موسسه ای طرحی برای مهارت افزایی و ایجاد کارگاه های اشتغال زندانیان جرائم غیرعمد داشته باشند، مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه خیرین حرف اول را در جامعه می زنند و تلاش می کنند جریان اجتماعی در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در سیل گلستان ظرفیت عظیم خیرین و تشکل های غیرمردمی خود را به خوبی نشان دادند.

وی یادآور شد: مطالعات اجتماعی نشان می دهد، جوامعی که فراتر از کار رسمی، اداری و شغلی کار خیر می کنند، میزان آرامش و اعتماد به نفسشان که در واقع عنصر گمگشته در جامعه است، بیشتر است.

ابتکار با بیان اینکه حس سعادتمندی، نبود حس شادی و خوشحالی و آرامش هم عناصر گمشده در جامعه هستند، اضافه کرد: خیرین این عناصر را بیشتر از سایر افراد جامعه به دست می آورند.

  10 شهریور 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62703
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام