ساخت چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با حضور نوبخت در گمیشان آغاز شد

عملیات ساخت چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی شهرستان مرزی گمیشان عصر امروز پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و جمعی از مدیران گلستان آغاز شد.

به گزارش گلستان فردا، هریک از این مزارع بتنی سرپوشیده دارای ۱۳ هزار متر مربع مساحت هستند و در هر دوره پرورش ۲۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۱.۵ تن خاویار تولید می‌کنند.

برای ایجاد این مزارع، بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و موجب ایجاد ۴۸ شغل پایدار شده است.

همچنین باحضور نوبخت و با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال عملیات خاکبرداری برای ساخت کانال آبرسان فاز ۲ مجتمع میگوی گمیشان به طول هزار و ۵۷۰ متر آغاز شد.

با بهره برداری از این کانال، آبگیری ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع واقع در فاز ۲ میگوی گمیشان و مزارع پرورش ماهیان خاویاری شتاب می گیرد .

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته شیلات گلستان، با بهره برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار طی برنامه ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه افزون بر ۱۷ هزار تن میگو تولید و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گلستان و بازدید و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی عصر دیروز چهارشنبه وارد این استان شد.

بازدید از روند ساخت مخزن سد نرماب و آخرین وضعیت جابجایی روستای جنگلده بالا در مینودشت، شرکت در مراسم بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی گنبدکاووس، بهره برداری از مسکن محرومان و مسکن ویژه روستایی در آق قلا و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی و بهره برداری از مدرسه ۱۶ کلاسه شفقت گرگان، از برنامه های سفر ۲ روزه رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان بود.

  3 تیر 1400
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 64497
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام