رئیس قوه قضائیه:
قانون به طور دقیق در مورد سیل اجرا می شود/ ماندابی مشکل اصلی مردم

گرگان- رئیس قوه قضائیه با بیان این که سیل زندگی مردم را مختل کرده است، گفت: قانون به طور دقیق در مورد سیل اجرا می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر یکشنبه در جمع خبرنگارارن اظهار کرد: در سفر اول استان گلستان را انتخاب کردم و با حادثه طبیعی سیل مواجه شدم.

وی افزود: حادثه سیل با شیرینی حضور ایثارگرانه و مجاهدانه مردم و دولت و گروه های بسیج، ارتش، سپاه و غیره همراه شد و وحدت و انسجامی خلق کرد که در نوع خود بی نظیر است.

رئیسی گفت: در مناطق سیل زده مردم از اقدامات انجام شده راضی بودند و البته مشکلاتی هم داشتند و مصرانه می خواستند که این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: میزان آب در برخی از نقاط همچنان زندگی مردم را مختل کرده و نیروهای امدادی در صدد برطرف کردن آن هستند.

رئیسی بیان کرد: گام دوم آبادانی منطقه و جبران خسارت ها است که مسئولان دولتی وعده دادند که انشالله این وعده به زودی عملی می شود.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی درستی باید در زمینه سیل گلستان اتفاق بیفتد زیرا این منطقه همواره با نزول رحمت الهی همراه است و باید زیرساخت ها را به نحوی آماده کرد که هر بارانی منجر به آبادانی منطقه شود.

رئیسی افزود: مردم نباید از بارش باران دغدغه داشته باشند بلکه باید از نزول رحمت الهی با تدابیر و ایجاد زیرساخت ها خوشحال باشند.

وی با بیان اینکه در قانون مسئولیت هر بخشی به خوبی تعیین شده، گفت: در گزارشی از بخش های اجرایی و نظارتی آمده بود که یکی از علل های ایجاد سیل در گلستان و خوزستان لایروبی نکردن انهار است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بخش هایی مانند وزارت نیرو وظیفه رسوب زدایی از رودخانه ها را دارند و در قانون هم این وظیفه به صراحت آمده است.

وی با اشاره به قانون عادلانه توزیع آب، گفت: این موارد باید مورد توجه قرار گیرد و اگر مشکل زیست محیطی است باید حل شود.

رئیسی با بیان اینکه واکنش ها نسبت به سیل واکنش درستی بود، ادامه داد: امداد و نجات و مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی بسیار چشمگیر بود و در رأس آنها توجه رهبری به این قضیه قابل ستایش است.

وی تصریح کرد: از سازمان بازرسی و بخش های قضایی می خواهم که مسأله اجرای دقیق قانون در سیل اخیر را بررسی کنند و نباید اجازه دهیم که قانون ندید گرفته شود و وظایف مسئولان مربوطه مشخص شود.

رئیسی گفت: پیگیری ریشه ای علل سیل و پیشگیری از آن باید در دستورکار قرار دهیم و آن را دنبال خواهیم کرد.

  18 فروردین 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61623
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام