دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان:
برخورد جدی با دستگاه‌هایی که همکاری لازم برای خروج از بحران سیل را ندارند

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که همکاری لازم برای خروج از بحران سیل را ندارند

به گفته دادستان مرکز استان در شرایط کنونی، اگر ستاد مدیریت بحران در روند اجرایی کار خود، اقدامی را ضروری دانست باید انجام دهد و با افراد و دستگاهی که همکاری لازم را نداشته باشد برخورد خواهد شد.

سیل اخیر در گلستان خسارات فراوانی به بخش‎های مختلف وارد کرد در حال حاضر گلستان با بحران جدی مواجه است و برای خروج هر چه سریع‌تر از این بحران لازم است تا تمامی دستگاه‌ها همکاری و هماهنگی مناسبی با هم داشته باشند.

در این میان یکی از بخش‎های مهم اقتصادی استان که دچار خسارت فراوانی از محل سیل شد کشاورزی و خاصه بخش زراعت آن بوده است از این رو برای خروج هر چه سریع‌تر آب از مزارع و جلوگیری از خسارات بیشتر نیاز به مدیریت بحران به معنای واقعی آن داریم با این وجود و در شرایط کنونی برخی دستگاه‌ها نه تنها همکاری لازم را ندارند بلکه در روند کار نیز اخلال ایجاد می‎کنند.

*بیشترین خسارت سیل به زراعت گلستان وارد شد/ کنترل ورودی آب روخانه‎های گرگانرود و قره‎سو

در همین رابطه مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان بیشترین خسارت وارده به کشاورزی استان را در حوزه زراعت دانست و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: محصولاتی همچون گندم و کلزا که در محدوده‎های اطراف گرگانرود و قره‎سو کشت شده‎ بودند، دچار خسارات زیادی شدند.

حسن خسروی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از آسیب‎های سیل با توجه به هماهنگی‎های لازم با شرکت آب و منطقه‎ای گلستان و فرمانداران گرگان و علی‎آبادکتول سعی کردیم تا ورودی حجم رودخانه‎های گرگانرود و قره‎سو در بالادست را کنترل کنیم، بنابراین بخشی از آب به سمت گودال‎هایی که برای برداشت شن و ماسه در جهت اصلاح خاک انجام می‎شد هدایت کردیم تا آب ورودی به گرگانرود و قره‎سو کنترل شود.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل گفت: در حوزه‎هایی که رودخانه‎ها در جریان هستند باید از تجاوز به رودخانه‎ها و بستر آن جلوگیری شود همچنین از تغییر کاربری اراضی غیرمجاز نیز ممانعت شود در خصوص قانون تغییر کاربری اراضی غیرمجاز تغییری به وجود نیامده و این امر جزو مصادیق جرم می‎باشد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با تمهیدات پیش‌بینی شده بار رودخانه گرمابدشت و بخشی از رودخانه محمدآباد و زرین‌گل از رودخانه قره‎سو و گرگانرود برداشته شده است.

خسروی بیان کرد: با رضایت مالکان بخشی از سیلاب‎ها به گودال‎های شن و ماسه و بخشی دیگر به آب‎بندان‎ها هدایت شده است تا ورودی آب به دو رودخانه گرگانرود و قره‎سو کاهش یابد.

*خروج از بحران، اولویت مهم دستگاههای اجرایی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نیز به تشکیل کارگروهی در دادستان‎های استان برای مقابله با بحران سیل اشاره کرد و گفت: به طور کلی در این کارگروه راهکارها و اقدامات لازم برای پیشگیری از سیل و چگونگی خروج بحران از این وضعیت  بررسی می‎شود.

سیدرضا سیدحسینی اولویت مهم را خروج از بحران عنوان کرد و افزود: این کارگروه، فعالیت خود را با جدیت انجام می‎دهد و در حال حاضر اولویت مهم خروج از بحران است برای تحقق این امر نیز لازم است تمام دستگاه‌های با هم همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، اگر ستاد مدیریت بحران در روند اجرایی کار خود، اقدامی را ضروری دانست باید انجام دهد و با افراد و دستگاهی که همکاری نداشته باشد برخورد خواهد شد و دادستانی نیز پشتیبانی خواهد کرد.
دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: تذکرات لازم به برخی دستگاه‌ها داده شده است تا کارها سریع‌تر انجام شود و بتوانیم هر چه زودتر این بحران عبور کنیم.

  25 فروردین 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61727
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام