رئیس کل دادگستری گلستان:
کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مدت‌دار در محاکم قضائی گلستان

نتیجه تصویری برای هادی هاشمیان

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مدت‌دار گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های مدت‌دار در استان نسبت به سال قبل آن ۴۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار  گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، هادی هاشمیان بعدازظهر دوشنبه در همایش تجلیل از قضات برتر استان گلستان با بیان اینکه انتخاب قضات برتر طبق بررسی‌هایی در دادسرای انتظامی قضات انجام شده است، اظهارکرد: سال قبل ۲۵۰ قاضی در استان داشتیم که ۱۵۴ نفر از آنان امروز مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به رشد آمارها و عملکرد در حوزه قضایی استان افزود: همه آمارهای موجود نشان از ارتقاء کمی و کیفی عملکرد قضایی دادگستری استان دارد.

هاشمیان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان سه سال قبل بیش از پنج هزار پرونده بود، گفت: تعداد این پرونده‌ها در پایان سال قبل به دو هزار و ۸۰۰ پرونده رسیده است.

وی یکی از برنامه‌های دادگستری استان را افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان برشمرد و افزود: در همین راستا سال گذشته ۴۲ برنامه زنده سیمای قانون از طریق صداوسیمای استان پخش شد که تأثیر زیادی در افزایش اطلاعات حقوقی مردم داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه پیشگیری از وقوع جرم برشمردو گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار رأی جایگزین حبس در استان صادر شده و همچنین جمعیت کیفری استان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

هاشمیان با بیان اینکه نظارت‌های درون دستگاهی و بیرون دستگاهی در دستگاه قضایی وجود دارد، از مردم خواست نظارت‌های خود را بر این دستگاه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه عمرانی انجام شده، توضیح داد: تا قبل از ۹۴ تعداد اتاق‌های موجود در دادگستری‌های استان حدود ۶۰۰ اتاق بود اما در سه سال اخیر ۵۲۰ اتاق جدید احداث شد.

وی گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی در دادگستری‌های استان و همچنین شفاف‌سازی حساب‌های بانکی و پول‌هایی که مردم به حساب دادگستری واریز می‌کنند، از دیگر اقداماتی بود که در سال‌های اخیر انجام شده است.

  2 اردیبهشت 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61823
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام