دادستان مرکز استان گلستان:
سمن ها به عنوان شاکی در حوزه کاری خود ورود کنند

http://alborzegolestan.ir/wp-content/uploads/2018/04/IMG_20180423_162418_756.jpg

حجتالاسلام سیدرضا سیدحسینی در نشست صمیمی مسئولان دادگستری استان با سازمانهای مردم نهاد گفت : بر اساس قانون دادرسی کیفری، سمنها میتوانند برای حمایت از اقشار آسیبپذیر حوزه ی فعالیت خود به عنوان شاکی ورود کنند و دستگاه قضایی نیز شکایت آنان را پیگیری می کند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سیدحسینی افزود : در رابطه با جزیره آشوراده نیز یکی از سمن ها از محیط زیست شکایت کرده و پرونده هم اکنون در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگیست .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: یکی از سیاستهای رئیس قوه قضائیه استفاده از ظرفیت سمنها برای کاهش ورودی پروندهها، افزایش سرعت رسیدگی و کاهش آسیبهای اجتماعی است و سمن ها می توانند در این زمینه به دستگاه قضایی کمک کنند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی به عملکرد خوب سازمان های مردم نهاد در کمک رسانی سیلاب اخیر استان هم اشاره کرد و گفت : این تجربه نشان داد ورود سمن ها در اطلاع رسانی  و امدادرسانی  در کنار دستگاه های اجرایی ، خسارت های این حوادث را کاهش می دهد.

 دادستان مرکز استان  با تاکید بر این که با پیگیریهای سمن ها نباید مدیران حس کنند در اتاق دربسته قرار دارند تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد باید با رصد مدیران و فعالیت های آنان ، تخلف ها را گزارش کنند و در حوزه های مربوط به فعالیت شان به عنوان شاکی ورود و شکایت کنند.

نشست مسئولان قضایی استان با سازمانهای مردم نهاد و با هدف استفاده از ظرفیت سمنها و تشکلهای مردمی برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه استان برگزار شد .

 

  25 خرداد 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62301
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام