نشست صمیمی رئیس کل دادگستری گلستان با جمعی از فعالان رسانه ای و اجتماعی گلستان برگزار شد

فعالان رسانه ای و اجتماعی گلستان دغدغه های اجتماعی و فرهنگی خود را با رئیس کل دادگستری گلستان درمیان گذاشتند .

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رئیس کل دادگستری گلستان در این نشست با بیان این که رسانه ها چشم ما هستند گفت: مدیری که ضعف ندارد از شفافیت و تحقیق و تفحص استقبال می کند .

هادی هاشمیان  با تاکید بر این که با کمک رسانه ها حیاط خلوت خیلی‌ها برچیده شد افزود: در دستگاه قضایی هیچ خط قرمزی در برخورد و رسیدگی به تخلفات نداریم جز اینکه گزارش مستند نباشد از رسانه ها هم دعوت می کنیم گزارش های خود را با مستندات آن به دبیرخانه کارگروه گسترش عدل و حفظ آزادی های مشروع دادگستری برای بررسی ارائه کنند .

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارند، افزود: این کارکرد رسانه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد اگر رسانه‌ها در امر پیشگیری ورود کنند و به مردم آگاهی بدهند، بخشی از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این که چرا با برخی مدیران در زمان مدیریت آنها برخورد نمی شود گفت: برخورد دستگاه قضایی صرفا برای بعد از مدت مسئولیت افراد نیست  ما سال گذشته چند  نفر از مدیران استانی را  پشت میزشان دستگیر کردیم اینگونه نیست که بگذاریم مسئولی تخلف کند و پس از آن به موارد تخلف رسیدگی کنیم. در عین حال در دستگاه قضایی نیز با قضات و کارمندان متخلف برخورد شده و تعدادی هم اخراج شدند.

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود به نقش امیدآفرینی رسانه ها هم اشاره کرد و گفت: گزارش اقدامات و عملکرد دستگاه ها از جمله دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مفسدان و تلاش های انجام شده برای بازگشت بیت المال از جمله مواردیست که با اطلاع رسانی درباره آن می توان در جامعه امیدآفرینی کرد.

هاشمیان  افزود: پارسال 75 هکتار جنگل، 571 هکتار مرتع و 4 هکتار ساحل رفع تصرف شد. همچنین با تغییرکاربری غیرمجاز 10 هکتار از اراضی کشاورزی برخورد و  222 مورد حکم قلع و قمع اجرا شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با انتقاد از معطل ماندن برخی احکام قضایی به علت تعلل دستگاه های اجرایی گفت: وظیفه دستگاه قضایی صدور حکم است و در احکامی مانند قلع و قمع باید دستگاه های اجرایی متولی دستگاه های مورد نیاز برای اجرای حکم را فراهم کنند اما در این بخش مشکل داریم و نیاز است دستگاه های اجرایی بیشتر همکاری کنند تا ناچار به اقدام قضایی برای آنان نشویم.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود به بازگشت 2 هکتار زمین در شهرک تالار گرگان که 30 سال پیش به  45 نفر از کارکنان قضایی واگذار شده بود، اشاره کرد و گفت: سه دهه پیش از سوی رئیس منابع طبیعی وقت واگذار شد و قضات ما با وجود این که سند رسمی داشتند تا زمانی که تملیف دعوی حقوقی این اراضی نتیجه نداد ، حتی یک آجر روی آجر نگذاشتند در حالکیه تعدادی از دستگاه های اجرایی در ناهارخوران گرگان ساخت و ساز کرده اند
هادی هاشمیان بار دیگر با استقبال از گزارش های تخلف و فساد از سوی رسانه ها  تاکید کرد : تنها خط قرمز در این بخش ، مستند بودن گزارش هاست .

ترویج سبک زندگی غربی ، بدحجابی ، تخلف و بی توجهی برخی مدیران به مشکلات معیشتی شهرستان های  کم برخوردار استان از دغدغه های فعالان رسانه ای و اجتماعی بود که در نشست روز گذشته با رئیس کل دادگستری استان درمیان گذاشتند.

 

صیدا کریمی مدیر مسوول ساجد خبر از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی استان در برخورد با رسانه ها گلایه کرد.

کریمی به این نکته اشاره کرد که در یکی از ادارات متوجه شدند که بنده رسانه ای هستم و از برخی اطلاعات آنجا مطلع هستم بنده را به یکی از دستگاه های امنیتی استان معرفی کردند و در اظهارات خود اعلام کردند که تهدید رسانه ای شده اند.

هاشمیان رییس کل دادگستری استان از چنین رفتار آنها ابراز تاسف کرد و افزود: رسانه میتواند در کمک به دستگاه قضایی و امنیتی بسیار موثر باشد و رفتاری که آن ها کردند را اصلاً نمی پذیرم.

  26 مرداد 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63681
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام