رئیس کل دادگستری گلستان:
هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/3/19/12031192_240.jpg

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در برخورد با فساد خط قرمزی نداریم و فساد هر جا باشد اعم از دستگاه قضایی و دستگاه هایی اجرایی با آن برخورد می کنیم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به آغاز برداشت گندم در گلستان گفت: خرید گندم یکی از مواردیست که امکان فساد در آن زیاد است و دادستان‌ها مکلفند امسال برای جلوگیری از فساد در این بخش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی جلوی فساد و رانت در این بخش را بگیرند.

هاشمیان از دادستان‌ها خواست: در شناسایی فساد از گزارش‌های مردمی و سمن‌ها کمک بگیرند و در حقوق عمومی که نیاز به گزارش دستگاه هاست منتظر شکایت مدیران اجرایی نمانند و ورود کنند.

هاشمیان با اشاره به این که گلستان نخستین استان کشور است که کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را تشکیل داده است افزود: برخورد با فساد و حل مشکلاتی که سالهاست به علت تعلل دستگاه‌ها به گره کوری در زندگی مردم تبدیل شده است از مواردیست که در این کارگروه دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود بر حفظ منابع طبیعی و نگاه ویژه دادستان‌ها به این بخش تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر جنگل خواری در گلستان کاهش چشمگیر یافته، اما مرتع خواری همچنان خاموش و در سکوت رسانه‌ها و سمن‌ها انجام می‌شود و متاسفانه در برخی مناطق شاهدیم شبانه ده‌ها هکتار مرتع شخم می‌شود.

هادی هاشمیان بار دیگر از روسا و دادستان‌ها خواست: کانال‌های ارتباطی خود با مردم را بیشتر کنند و از نخبگان، علما، دانشگاهیان و تشکل‌های مردم نهاد برای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم و شناسایی مشکلات مردم و کشف فساد بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های معوق در سال گذشته خبر داد و گفت: تعدادی از پرونده‌های معوق در واحد‌های اجرای احکام باقی مانده که ان شاء الله امسال با همت جهادی همکاران قضایی تعیین تکلیف خواهد شد.

هاشمیان بر رفتار مناسب با مردم دوباره تاکید کرد و گفت: همه تلاش‌های ما برای گره گشایی از کار مردم و رسیدگی به مطالبات آنان است و هیچ توجیهی در برخورد نامناسب پذیرفته نیست.

استفاده بیشتر از ظرفیت قانون برای صدور آرای جایگزین حبس، سرعت و کیفیت در صدور آرا و ارجاع بیشتر پرونده‌ها به شعب صلحی، نظارت بیشتر بر زیرمجموعه از دیگر مواردی بود که رئیس کل دادگستری در جلسه امروز خود از روسا و دادستان‌ها خواست در اولویت خود قرار دهند.

  19 خرداد 1399
بخش : خبرها / اخبار داغ / قضاییه
کد خبر: 63490
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام