رئیس‌کل دادگستری استان گلستان خبرداد:
احضار چند مدیر در رابطه با ساخت‌وساز در جوار پارک ملی گلستان

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/05/14/139305141223518163352944.jpg

تعدادی از مدیران دستگاه‌های مرتبط با ساخت و ساز در جوار پارک ملی گلستان به دادسرای گالیکش احضار شدند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان گالیکش در ادامه ماموریتی که به وی برای بررسی موضوع ساخت و ساز‌ها در شهرک افرا - که محیط زیست استان ادعا می‌کند بخش‌هایی از آن در محدوده پارک ملی گلستان است - تعدادی از مدیران مرتبط با این ساخت و ساز‌ها را به دادسرای گالیکش احضار کرد.

هادی هاشمیان افزود: مدیران اداره‌های مرتبط، معتمدین محلی و تعدادی از اهالی شهرک افرا در بین احضارشدگان به این دادسرا هستند.

هاشمیان ادامه داد: نحوه الحاق به بافت شهرک افرا به روستای تنگراه با وجود فاصله زیاد از روستا، چگونگی واگذاری اراضی به مالکان و سابقه ساخت و ساز‌ها در شهرک از جمله مواردی بود که از این افراد درباره آن تحقیق شد.

هاشمیان ادامه داد: دادستان گالیکش در بازدید میدانی از شهرک افرا با حضور مدیران محیط زیست، ساخت و ساز‌ها و محدوده شهرک را از نزدیک بررسی کرد.

سیدسعید جباری دادستان گالیکش هم گفت: در نامه‌های جداگانه به دستگاه‌های ذیربط، توضیحاتی خواسته شده که قرار است یک ماه آینده پاسخ استعلام‌ها به دادستانی ارائه شود.

ساخت و ساز در شهرک افرا که گفته می‌شود بخش‌هایی از آن در محدوده جنگل گلستان است از دو هفته پیش در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفت و سبب شد رئیس کل دادگستری گلستان با صدور دستور ویژه دادستان گالیکش را مامور بررسی موضوع ساخت و ساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

جنگل گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران است و به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

  12 مهر 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63854
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام