زنگ خطر باستی هیلز در پارک ملی گلستان/ دستور رئیس کل دادگستری برای پیگیری

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/6/30/12617181_880.jpg

ساخت شهرک ویلایی در پارک ملی سبب شد که رئیس کل دادگستری گلستان دستور ویژه‌ای برای پیگیری ساخت و ساز‌ها در این ذخیره گاه زیست کره صادر کند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان گفت: ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو ثبت شده است پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

 

هادی هاشمیان افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین‌های این شهرک ویلایی ۳۷ هزار مترمربعی در محدوده پارک ملی گلستان است.

 

وی ادامه داد: به دادستان گالیکش ماموریت ویژه داده ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی، امور آب و بنیاد مسکن، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند مشخص کنند.

 

هاشمیان اضافه کرد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت و ساز‌های این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

 

وی همچنین به موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهر‌های استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست: به جای اینکه منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه کنند، جلوی تخلف را بگیرند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست.

  30 شهریور 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63804
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام