یک توصیه به آیت اله رئیسی

قرارگاه مردمی جهاد سازندگی رمز عبور از بحران هاست / به پیام امام خمینی (ره) برای عبور از دیوار خرابی ها عمل کنید.

دکتر حسن بیارجمندی، آیت الله رئیسی رسما چند هفته دیگر سکان اداره امور اجرایی کشور را برعهده می گیرد و قاطبه افراد در حال رایزنی و گمانه زنی در خصوص تعیین مدیریت های عالی و میانی آن از تهران تا تک تک استان ها هستند اما سئوال اصلی این است که این روند تغییر و تحول با وجود زمانبر بودن آن تا چه میزان می تواند چرخ مدیریت اجرایی کشور را با تمام خساراتی که در ۸سال گذشته به آن وارد شده است را به حرکت درآورد؟ بنحوی که در یک زمان کوتاه و معقول مردم نتایج و آثار این تحول مدیریتی را لمس کنند!؟

نویسنده این یادداشت ضمن امیدواری و اعتقاد کامل به اثرگذاری نیت های پاک و خالص در دولت سیزدهم و همچنین وعده های صادق الهی ؛ قطار دستگاه های اجرایی کشور را با توجه به خروج و انحراف از ریل و وضعیت ریل گذاری های دولت های یازدهم و دوازدهم و وابستگی پیشرانی آن به خارج از کشور و در نتیجه وارد شدن آن به مرحله بوروکراسی دوم در نمودار عمر سازمانی، به تنهایی کافی نمی داند و وجود یک سیستم مستقل لوکوموتیوی با قابلیت قدرت چند منظوره و گشتاور بسیار بالای خارج از دولت را برای کشاندن این قطار و واگن های وزارتخانه های راهبردی آن لازم و ضروری می داند چراکه بدون آن نیز هزینه و زمان رسیدن به نقطه مطلوب تکاملی دولت در نمودار عمر سازمانی و خدمت به مردم را بسیار بالا خواهد برد و خود سبب تعمیق نارضایتی ها و تشدید اعتراضات خواهد گردید.

این سیستم با قابلیت ها و گشتاور بالای بهره گیری از نیروها و نخبگان مردمی با توجه به تجربه های جهادی و انقلابی در دو دهه اخیر بعد از انحلال ضمنی و هضم جهاد سازندگی در سازمان بوروکراسی زده اداری دولت است که بطور خاص در ۸سال اخیر به خوبی نشان داد که اولا فقدان چنین سیستمی در درون و کنار دولت چه خسارت بزرگی به کشور  وارد می کند و ثانیا نظام با چنین سیستم جهادی مردم پایه ای چگونه توانست علی رغم خارج شدن دولت از ریل چه بحران هایی را در بلایای طبیعی و فتنه ها و...مدیریت و رفع کند.

اکنون و در آغاز دولت سیزدهم که ۲۱ سال از تذکر مکتوب رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقدام دولت لیبرال هفتم و مجلس ششم آن می گذرد :"

«این نگرانی هست که این تشکیلات مبارک، با آن‌همه آثار و تجربه‌های موفق، در وزارت جدید حل و هضم شود، یقیناً این خسارت بزرگی برای کشور و نظام و انقلاب خواهد بود »عمق این نگاه مدیریت راهبردی بیش از همه آشکار شده است که جز با یک کار جبهه ای و جهادی وسیع مردم پایه و البته مبتنی بر  ابتکارات ،خلاقیت ها ،طرح و برنامه ها و...کارها پیش نمی رود و دولت نیز به تنهایی قادر به اداره امور نیست آنهم با این زمین سوخته ای که دولت روحانی تحویل می دهد که ویژگی بارز و هدفمند آن بحران سازی منابع است!

و اینک که آیت الله رئیسی به اذعان تحلیل گران جهانی آمده است تا ایران را به ریل انقلاب 1979 بازگرداند؛ این پیام تاریخ ساز و راهبردی امام خمینی(ره) در 26 خرداد 1358 پیش روی اوست:

«بسم‌الله الرحمن‌الرحیم .ما در مشکلات باید متوسل بشویم به ملت. ملتى که- بحمد اللَّه- مهیا براى کمک و فداکارى بوده و هستند. با فداکارى ملت- بحمد اللَّه- مراحلى را که بسیار اهمیت داشت پشت سر گذاشتیم، موانع مرتفع شد، خائنین رفتند، و اگر تتمه‏اى هم باشد، با همت ملت خواهند رفت.

لکن این دیوار شیطانى بزرگ که شکست، پشت آن دیوار خرابی هاى زیاد هست؛ و ما باید به همت ملت آن خرابی ها را ترمیم کنیم. ناچاریم که به ملت متوجه بشویم براى سازندگى؛ براى اینکه ترمیم کنیم این خرابی ها .

 و- بحمد اللَّه- ملت ما راجع به سازندگى... این مهیا بودن خودشان را اعلام کرده ‏اند. از این جهت، باید ما بگوییم یک جهاد سازندگى، موسوم کنیم این جهاد را به «جهاد سازندگى» که...همه با هم باید تشریک مساعى کنند و این ایران را که خراب شده است بسازند و البته آن جاهایى که بیشتر خرابى هست...شکایت از وضعشان دارند، می گویند برق نداریم، خانه نداریم، آب نداریم...؛ و همه هم صحیح می ‏گویند. بنا، بر این بوده است که این طور ایران را خراب کنند... همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و آن خرابه ‏ها را بسازند.» (صحیفه امام، ج‏8: ص 179 و 180)

بنابراین همانطور که جهاد سازندگی به صورت یک نهاد مردمی با فرمان امام خمینی در تابستان ۱۳۵۸ تشکیل گردید؛ آیت الله رئیسی نیز با اذن و عمل به توصیه های چند سال اخیر امام خامنه ای نیز "قرارگاه مردمی جهاد سازندگی" را با بهره گیری از ظرفیت ستادهای جبهه مردمی در استان ها بعنوان اولین گام بلند و تمدن ساز دولت سیزدهم تشکیل دهند. ان شاء الله

  31 تیر 1400
بخش : داخلی / یادداشت
کد خبر: 64579
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام