مدیر شبکه بهداشت و درمان آق قلا:
فاز نخست برنامه پزشکی خانواده شهری گلستان در آق قلا اجرا می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آق قلا، گفت: شهرستان آق قلا در فاز نخست اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع الکترونیک سلامت در استان انتخاب شده است.

به گزارش گلستان فردا، رحمان بردی اوزونی دوجی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: امسال این طرح در آق قلا به همراه 58 شهرستان در کشور شروع شده و در آینده نیز این طرح در سایر شهرهای بالای 20 هزار نفر استان اجرا خواهد شد.
به گفته وی؛ در این برنامه به ازای هر 3 هزار نفر یک پزشک، به ازای هر 3 هزار نفر یک دندانپزشک و هر 2 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت نیاز و مستقر می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آق قلا از بهره برداری مرکز جامع سلامت آق قلا یک در آینده نزدیک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: این مرکز با پیگیری و تلاش فراوان به این مرحله رسیده و در آینده نزدیک شهروندان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی، افزود: این مرکز با مساحت یک هزار و 100 متر مربع، مجهز به خدمات باکیفیت سلامت، درمان و آزمایشگاهی می شود.
به گفته وی؛ همچنین امسال کلنگ زنی مرکز جامع خدمات سلامت روستای عطاآباد به مساحت 2 هزار مترمربع، مرکز جامع خدمات سلامت شهر انبارالوم به مساحت 1000 مترمربع و مرکز نمونه گیری آزمایشگاهی روستای شیخ موسی انجام می شود که با احتساب این مراکز، شهرستان از جایگاه مطلوبی به لحاظ فضای فیزیکی سلامت برخوردار خواهد شد.
اوزونی دوجی، شعار امسال هفته سلامت (9 لغایت 15 اردیبهشت ماه) را «سلامت برای همه» دانست و گفت: شنبه 9 اردیبهشت روز پزشکی خانواده و پوشش همگانی سلامت، یکشنبه 10 اردیبهشت روز جوانی جمعیت و سالمندی سالم، دوشنبه 11 اردیبهشت روز دسترسی عادلانه به سلامت، سه شنبه 12 اردیبهشت روز جامعه سالم و رشد تولید، چهارشنبه 13 اردیبهشت روز اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده، پنجشنبه 14 اردیبهشت روز سلامت و رسانه و جمعه 15 اردیبهشت روز پزشکی خانواده و سبک زندگی سالم نامگذاری شده است.
وی، ادامه داد: نواختن زنگ سلامت در مدارس، دیدار و تکریم سالمندان، اندازه گیری فشار خون و دیابت، نشست با خیران حوزه سلامت، ویزیت رایگان، انجام معاینات دهان و دندان، دیدار با خانواده بیماران سل، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی، جذب سفیران سلامت در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، برگزاری کارگاه های سلامت برای کارکنان ادارات، برگزاری مسابقه عکس باغچه سبزی کاری، اجرای پویش دانش آموزی لقمه سالم، توزیع کیسه های نان پارچه ای در بین مردم، سخنرانی در مصلای نماز جمعه، انجام آزمایش اچ آی وی و استقرار اتوبوس خونگیری در سطح شهر از مهمترین برنامه های این هفته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آق قلا با تأکید بر کلرسنجی به موقع برای آب شرب شهرستان، تصریح کرد: با 21 هزار مورد کلرسنجی و 987 مورد آزمایش میکروبی، آب شرب شهرستان از شرایط مطلوبی برخوردار است.
وی، افزود: اگر موردی از نامطلوب بودن آب شرب شهرستان مشاهده شود فورا به شرکت آبفا اعلام می شود.
به گفته وی؛ 100 درصد روستاها به لوله کشی آب دسترسی دارند و در همه آنها کلرسنجی و نمونه گیری میکروبی انجام شده است.
اوزونی دوجی با اشاره به چالش های پیش روی حوزه بهداشت و سلامت شهرستان آق قلا، اظهار کرد: وجود بیماری های فشار خون، دیابت و سلامت روان، مصرف کم سبزی و میوه و سوانح و حوادث رانندگی از مهمترین این چالش ها است.

  9 اردیبهشت 1402
بخش : آق قلا / جامعه
کد خبر: 69154
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام