با اجرای طرح پزشک خانواده شهری،
ارائه خدمات درمانی از سوی 107 پزشک به بیمه شدگان صندوق همگانی

مدیر کل بیمه سلامت گلستان از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 101 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق همگانی سلامت به 107  پزشک خانواده شهری معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، مهرداد، کمانگری، مدیر کل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در گلستان 140 هزار بیمه شده صندوق همگانی سلامت تنها از خدمات دولتی می توانستند استفاده کنند، گفت: از ابتدای تیرماه 6 استان کشور همچون کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، یزد و گلستان به صورت پایلوت از طرح پزشک خانواده استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر 101 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق همگانی سلامت به 107  پزشک خانواده شهری معرفی شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در اجرای طرح پزشک خانواده هر پزشک باید بین هزار تا ۷۰۰ بیمه شده را پوشش دهد، گفت: پزشکان این طرح در ماه موظف هستند ۱۵ درصد از جمعیت زیر پوشش را ویزیت اولیه کنند.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه اداره کل بیمه سلامت گلستان در زمینه نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی رتبه پنجم کشوری و در بخش دولتی رتبه دهم را کسب کرده است، افزود: نسخه هایی که به صورت سرپایی در بخش دولتی نوشته ۶۸.۴ درصد و در بخش خصوصی ۷۶.۸ درصد است.

کمانگری اظهارکرد: اکنون بیش از یک میلیون و ۶۶۳ هزار نفر گلستانی عضو بیمه سلامت هستند که عمده ترین آن ها جزو صندوق روستائیان با جمعیت ۸۳۶ هزار و ۵۷۵ نفر هستند.

وی یادآور شد:همچنین ۱۴۲ هزارو ۳۶۴ نفر در صندوق بیمه همگانی سلامت، ۱۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۵۹ هزارو ۸۶۷ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار و پنج هزار و ۹۱۶ نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.

کمانگری از بالا بودن هزینه درمان کرونا در گلستان از میانگین کشوری خبر داد و گفت: طبق آمار اعلام شده هزینه درمان هر بیمار کرونایی بستری شده  به صورت میانگین کشوری 6 میلیون و 400 هزار تومان است اما این رقم در گلستان 6 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی علت اصلی افزایش هزینه درمان بیمار کرونایی در گلستان را به خاطر دستور بستری شدن پزشکان در استان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای جلوگیری از تحمیل هزینه درمانی، تمهیدات لازم را اندیشید تا در صورت نیاز ، پزشک برای افراد مبتلا به ویروس، پرونده بستری تشکیل دهد.

 

 

 

  24 شهریور 1400
بخش : گرگان / سلامت / جامعه
کد خبر: 64846
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام