مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:
وقوع سیل در حوضه گرگانرود محتمل است/ انحراف بخشی از دبی «زرین گل»

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که وقوع سیل در حوضه گرگانرود و قره سو همچنان محتمل است، گفت: بخشی از دبی رودخانه زرین گل به شن چال های برداشت مصالح منتقل می شود.

 علی نظری بعدازظهر دوشنبه اظهار کرد: جهت انحراف آب رودخانه زرین گل و انتقال بخشی از آب این رودخانه به شن چال های برداشت مصالح در شهرستان علی آبادکتول، پس از هماهنگی با فرمانداری و مالکان، کانالی به طول ۲۰۰ متر و عمق ۲ متر بر روی این رودخانه احداث شد.

وی افزود: با احداث این کانال، بخشی از آب رودخانه زرین گل به شن چال های برداشت مصالح منتقل و یک متر مکعب بر ثانیه از آب ورودی به رودخانه گرگانرود که در نهایت به شهر آق قلا و گمیشان وارد می شود، کاسته شده است.

نظری ادامه داد: این اقدام جهت کاهش ورودی آب به بالادست شهرهای آق قلا و گمیشان، توسط شرکت آب منطقه ای گلستان و اداره منابع آب شهرستان علی آباد کتول انجام شده است.

وی افزود: اقداماتی از این دست تا فروکش کردن سیلاب ادامه خواهد داشت.

افزایش ۸۶ درصدی بارش های امسال نسبت به سال گذشته

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان بارش در استان، از ابتدای سال آبی تا ۱۹ فروردین سال جاری، ۵۸۶ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه درازمدت ۷۵ درصد و نسبت به سال آبی گذشته حدود ۸۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

نظری اظهار کرد: با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش در ارتفاعات جنوب و شرق استان، و روند ذوب برف ارتفاعات که منجر به افزایش و تداوم آبدهی در رودخانه های بالادست استان شده، روز ۱۹ فروردین ۹۸ آبدهی رودخانه اصلی گرگانرود در بالادست بالادست شهر گنبد حدود ۸۴ متر مکعب بر ثانیه و در بالادست سد وشمگیر (روستای قزاقلی) حدود ۹۳ متر مکعب برثانیه است، که با توجه به ورود سامانه های بارشی جدید، وقوع سیل در مناطق مستعد حوضه قره سو و گرگانرود محتمل است.

وی گفت: لذا از هم‌استانی‌های خواهشمندیم همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

  19 فروردین 1398
بخش : اخبار شهرستان ها / علی آباد
کد خبر: 61642
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام