مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان:
کشت توتون با دستگاه نشا گر

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:کشت توتون بادستگاه نشا گر در مزارع شهرستان علی آباد کتول اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، مریم بر زمینی  اظهار کرد: در این طرح همزمان با نشای توتون نوار تیپ آبیاری که هم در مدیریت آب و هم مصرف کود در مزرعه بسیار موثر است در زمین قرار داده می شود.

وی افزود: محصولاتی که در تاریخ کشت آنها با توجه به تغییرات آب و هوایی حساسیت وجود دارد برنامه‌ریزی شده توسعه کشت نشایی مکانیزاسیون افزایش یابد.

برزمینی گفت: کشاورزان متقاضی خرید این دستگاه درخواست‌های خود را به ادارات جهاد کشاورزی سراسر شهرستان استان ارائه کنند.

علی مهقانی ، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت :در استان گلستان به طور متوسط ۲ هزار هکتار مزارع به زیر کشت توتون می‌رود که شهرستان علی آباد کتول در این کشت پیشرو است و با اجرای طرح نشا کاری با دستگاه نشا گر روزانه یک و نیم هکتار به زیر کشت توتون می رود که می تواند در هزینه های تولید کاهش و درآمد کشاورز را افزایش دهد.

محمد مزیدی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی آباد کتول گفت :کاهش تعداد دور آبیاری چهار تا شش مرتبه، افزایش بازده آبیاری ، مبارزه باعلف های هرز ،کاهش هزینه‌های وجین کاری ، مبارزه با بیماریهای گیاهی، کاهش هزینه مبارزه با بیماریهای گیاهی ،یکنواختی و یکپارچگی سطح سبز مزرعه ، افزایش بازده تولید محصول در مزرعه و بی نیازی به تنک کاری از مهمترین مزایای کشت نشایی و استفاده از دستگاه نشا گر است.

  4 تیر 1401
بخش : علی آباد / اقتصادی
کد خبر: 67153
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام