معاون وزیر کار:
کار در معدن جزو مشاغل سخت است و باید در معدن زمستان یورت هم اعمال شود

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: از نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار در معدن جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته می‌شود که باید این قانون در معدن زمستان یورت هم اعمال شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، علی‌حسین رعیتی فرد ظهر پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه در بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر اظهارکرد: با مساعدت تامین اجتماعی اجرای سخت و زیان آور بودن فعالیت این افراد عملیاتی شود و پیمانکار این معدن قبول کرده تا چهار درصد حق بیمه برای مشاغل سخت و زیان آور را پرداخت کند.

وی گفت: معدن‌کاران در صورت ارسال حق بیمه به مدت ۲۰ سال توسط کارفرما بازنشسته می‌شوند چرا که هر سال کار در معدن ۱.۵ سال ضریب می‌خورد و حقوق ۳۰ روز بازنشستگی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بعضی از کارگران معدن نسبت به اینکه در جاهای مختلف کار کردند اما تجمیع سنوات بیمه‌ای آنان انجام نشده گله دارند که لازم است مستندات را ارائه دهند تا در تامین اجتماعی به یک جمع‌بندی برسند.

وی افزود: به‌روز کردن ابزار و امکانات مورد استفاده در معادن با هدف بهتر شدن وضعیت ایمنی برای کارگران و کاهش دغدغه خانواده‌های آنها در اولویت است.

 

 

  12 اسفند 1400
بخش : آزادشهر / اقتصادی
کد خبر: 66440
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام