عدم ایمنی کافی، فعالیت بخشی از یک معدن زغال سنگ در گلستان را متوقف کرد

 رئیس بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اعلام کرد که فعالیت بخشی از معدن زغال سنگ تخت این شهرستان به دلیل وجود برخی نواقص فنی و احتمال بروز حادثه در آن با حکم مقام قضایی متوقف شد. 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، علی اخوان مهدوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بخش استخراج یک معدن زغال‌سنگ در شهرستان مینودشت در شرق گلستان به علت عدم راه‌اندازی سیستم تهویه مصنوعی و عدم تامین ایمنی سیستم نگهداری تونل‌ها، تعطیل شد.

وی افزود: این حکم پس از شناسایی برخی نواقص ایمنی در یکی از تونل‌های استخراج معدن زغال سنگ تخت مینودشت توسط تیم کارشناسی متشکل از بازرسان این اداره، نظام مهندسی و صنعت، معدن و تجارت و کم توجهی کارفرما به رفع نواقص مینودشت صادر شد.

اخوان بیان کرد: در حال حاضر بخش‌های دیگر معدن فعال است و شروع مجدد بخش استخراج آن منوط به رفع مشکلات ذکر شده است.

وی تصریح کرد: این معدن دارای ۳۶۰ کارگر است که از این تعداد حدود ۶۰ نفر در بخش استخراج مشغول به کار بودند که کارفرما می‌تواند آن‌ها را در بخش‌های دیگر معدن به‌کارگیری کند و یا اگر کار هم نکنند، با توجه به اینکه تعطیلی به علت ایمنی کارگران بوده، کارفرما مکلف به پرداخت حقوق آن‌ها است.

رئیس بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۱ معدن زغال‌سنگ در استان، گفت: سالانه چهار مرتبه بازدید فنی از معادن استان انجام می‌گیرد. علاوه بر این بازدیدهای موردی را نیز داریم. در بازدیدها ایمنی معدن و مسائل مربوط به حقوق کار کارگران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخوان یادآور شد: سال گذشته نیز ۳ معدن به علت عدم توجه به استفاده از سیستم تهویه مصنوعی تعطیل شده بودند و بعد از اصلاح ساختار سیستم تهویه، مجدداً بازگشایی شدند.

شهرستان مینودشت با ۸۱ هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و معادن زغال سنگ مناطق شرقی این استان در حوزه مدیریت شرکت زغال سنگ البرز شرقی استان سمنان قرار دارد.

  26 خرداد 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63505
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام