فرماندار آزادشهر :
تکمیل زیرساخت‌های آزادشهر با مصوبه ۱۴ هزار میلیارد ریالی سفر رئیس جمهور

فرماندار آزادشهر گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال از محل سفر اسفندماه هیات دولت به گلستان برای تکمیل زیرساخت‌ها و ساماندهی اجرای بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی، اشتغالزایی و اقتصادی به عنوان سهم این شهرستان ابلاغ شد.

به گزارش گلستان فردا، سیدجواد کریمی اظهار کرد: این اعتبار ابلاغی شامل هفت هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی از محل منابع ملی و ۶ هزار و ۶۵۲ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال آن تسهیلات قرض الحسنه و بانکی است که ظرف مدت سه سال در اختیار ادارات شهرستانی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات مصوب از محل سفر رییس جمهور در مجموع اعتبارات سال ۱۴۰۰ پرداختی به استان گلستان در اختیار ادارات قرار گرفته که هنوز میزان دقیق آنها برای اعلام مشخص نشده است.

فرماندار آزادشهر گفت: از مجموع تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی شهرستان از محل سفر رییس جمهور و هیات دولت، ۴۳۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال آن تسهیلات قرض‌الحسنه و ۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

کریمی از جمله حوزه‌های مورد توجه دولت از محل اعتبارات سفر را آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در این حوزه برای ایجاد شبکه هوشمندسازی مدارس، تامین سامانه گرمایشی و تجهیز هنرستان و تکمیل سالن ورزشی مکتب الزهرا شهرستان ۱۰۷ هزار میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همچنین در حوزه راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه جاده آزادشهر - شاهرود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان ۲۵ میلیارد ریال، در حوزه بنیاد مسکن برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر ۱۵ میلیارد ریال، در حوزه میراث فرهنگی برای تکمیل بازارچه صنایع دستی ۳۰ میلیارد ریال، برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری‌ ۳۲۰ میلیارد ریال، برای مرمت و بهسازی آب‌بندان‌ها ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای ساماندهی سامانه نوین آبیاری و تامین آب اراضی شیب‌دار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور ۱۵۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تصویب شد.

فرماندار آزادشهر اظهارداشت: از این محل برای مشارکت در تبدیل اراضی شیب‌دار به باغ‌های مثمر ۱۱۰ میلیارد ریال، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه استادیوم ورزشی ۴۰ میلیارد ریال، در حوزه تجهیز و ساماندهی پسماند ۲۰۰ میلیارد ریال، برای تکمیل گازرسانی به هفت روستای بخش چشمه ساران مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال، برای تکمیل طرح آبرسانی به شهر آزادشهر و تکمیل فاضلاب شهر آزادشهر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده برق و رفع حریم شبکه‌های ۲۰ کیلو ولت و فشار ضعیف ۲۵ میلیارد ریال و برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی و احداث و بهسازی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی آقچلی ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

کریمی ادامه داد: آزادشهر یکی از شاخص‌ترین و موفق‌ترین شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی و طرح ترسیب کربن در استان و کشور است لذا برای توسعه گیاهان دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۳۰۰ هکتار ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد مجتمع فرهنگی هنری آزادشهر گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه از محل سفر مصوب و اختصاص یافته است.

فرماندار آزادشهر تصریح کرد: کارگروهی برای نظارت و بازرسی دقیق بر اجرای مصوبات سفر رییس جمهور در شهرستان تشکیل شده و بازرسان مکلف هستند پس از تعیین اولویت‌ها و رصد اجرای مصوبات، با تعلل و ترک فعل‌ دستگاه‌ها برخورد جدی کنند و دستگاه‌های با عملکرد مطلوب را مورد تشویق قرار دهند.

 

  11 تیر 1401
بخش : آزادشهر / اقتصادی
کد خبر: 67194
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام