استاندار گلستان:
اختصاص ۱۸هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای گمیشان

استاندار گلستان به اشاره به ویژه بینی شهرستان گمیشان در سفر ریاست جمهوری به گلستان گفت که حدود ۱۸هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال با ماهیت خاص در راستای توسعه زیرساخت های این شهرستان مصوب شد.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه روز جمعه در نشست با نخبگان، احزاب و فعالان اجتماعی شهرستان گمیشان اظهارداشت: ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۴هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال آفرینی در سفر آیت الله رییسی برای این شهرستان مصوب شده است.
وی افزود: ۱۲هزار میلیارد ریال از مجموعه ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال مصوب به توسعه زیرساخت‌های میگو و ماهیان خاویاری این شهرستان اختصاص یافته است.

وی به عنوان نمونه به برخی از اعتبارات تخصیصی اشاره کرد و گفت: برای بهسازی و تکمیل جاده کردکوی، ترکمن، آق قلا،گمیشان اعتبار ۲۰۰ میلیارد، تکمیل پروژه ساخت پاسگاه ۱۵میلیارد، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه سیمین شهر ۱۴۰میلیارد، برای هوشمندسازی مدارس و تجهیز سیستم های سرمایشی و گرمایشی ۱۵ میلیارد، بهسازی راه‌های روستایی ۱۵ میلیارد، ایجاد زیرساخت ها در ساحل چارقلی ۱۵میلیارد، توسعه گیاهان دارویی ۱۳ میلیارد، احداث و بهسازی پاسگاه ۸۰ میلیارد، خانه فرهنگ سیمین شهر ۹۰میلیارد، اصلاح شبکه فرسوده برق ۱۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

زنگانه افزود: تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان گمیشان با اعتبارات مساوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت بهداشت اولویت است و در سفر ریاست جمهوری نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل آن مصوب شد و در تخصیص اعتبارات انتهای سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۵۰ میلیارد ریال به این پروژه تزریق شد.
استاندار ادامه داد: نحوه واگذاری مزارع پرورش میگو با روش های قبلی مورد تایید نیست و اعتراض مردم بجاست و باید به نحوی عمل کنیم که اولویت اول ، دوم و سوم واگذاری مزارع پرورش میگو به مردم و شرکتهای تعاونی محلی باشد و نحوه واگذاری نباید به نام مردم گمیشان و به کام دیگران صورت پذیرد.

  28 خرداد 1401
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 67114
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام