با همت شهرداری گرگان؛
بازارچه مشاغل خانگی در گرگان افتتاح شد

با همت شهرداری گرگان دو بازارچه مشاغل خانگی در گرگان افتتاح شد.

ظهر شنبه با حضور جمعی از مسئولان، بازارچه مشاغل خانگی در دو محل پارکینگ بنفشه و پارکینگ طبقاتی نعلبندان افتتاح شد.

۲۴ غرفه در بازارچه واقع در پارکینگ بنفشه و هفت غرفه در بازارچه واقع در پارکینگ طبقاتی نعلبندان در نظر گرفته شده است.

اکثر این غرفه داران زنان سرپرست خانوار بوده و مدت این بازارچه از شنبه (۲۹ دی) تا ۲۹ اسفندماه سال جاری است.

این دومین نمایشگاه عرصه محصولات در زمان تصدی عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان است که قرار است در سال بعد هم ادامه یابد.

شهردار گرگان در حاشیه این افتتاح به خبرنگار مهر گفت: از مدت ها قبل موضوع ایجاد بازارچه هایی برای عرضه محصولات بخش های مختلف مطرح بود.

عبدالرضا دادبود افزود: بخش هایی که به عنوان تولیدات خانگی فعالیت هایی دارند و یا از محل تسهیلات اشتغال خانگی دریافت کردند و همچنین زنان سرپرستان خانوار و افراد مختلفی که فضای برای عرضه محصولات خود امکان تأمین فضا ندارند، از جمله کسانی هستند که باید حمایت شوند.

وی گفت: لذا براساس رسالتی که مدیریت شهرداری داشت و با تأکید و پیگیری اعضای شورای شهر مقرر شد که شهرداری فضاهایی را در سطح شهر آماده کرده و در اختیار کسانی قرار بگیرد که مشاغل خانگی داشته و محصولات خانگی تولید می کنند تا با قیمت مناسب تولیدات خود را عرضه کنند.

دادبود اضافه کرد: امروز دو مکان یکی در پارکینگ بنفشه و یک بازارچه هم در مجموعه فضاهای تجاری نعلبندان، شروع به کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: این فرایند همینطور ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در نقاط مختلف شهر فضاهایی را برای عرضه محصولات خانگی و مشاغل خانگی برای همه اقشار به ویژه سرپرستان خانوار فراهم کنیم که این امر بتواند مشکل آن ها را حل کند و هم مردم بتوانند از دستاوردهای آن ها استفاده کنند.

شهردار گرگان ادامه داد: حداقل دو فضای دیگر تا پایان سال ایجاد خواهیم کرد و برنامه ما این است که این فضاها در طول سال فعال باشد؛ حتما به گونه ای برنامه ریزی می شود که از فروردین سال آینده ایجاد این بازارچه ها ادامه و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توسعه یابد.

دادبود تأکید کرد: بخش های مختلف مانند کمیته امداد، بهزیستی و تعاون و غیره از شهرداری انتظار داشتند که بازارچه های را برای عرضه محصولات خانگی فراهم کند که این امر محقق شده است.

  29 دی 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 60940
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام