وزیر جهادکشاورزی در بندرگز:
لغو ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

وزیر جهادکشاورزی از لغو ممنوعیت صادرات فلفل دلمه ای به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید جواد ساداتی نژاد امروز در بازدید از طرح های جهادکشاورزی در شهرستان بندرگز با بیان اینکه با راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع در استان‌ها قبل از صادرات هر محصول ابتدا آنالیز آن محصولات انجام می شود اظهار کرد: با آنالیز در آزمایشگاهها محصولات با استانداردهای صادراتی هر کشوری انطباق داده می شود و سپس در صورت داشتن تائیدیه، سازمان حفظ نباتات اجازه صادرات خواهد داد.

وی افزود: با توجه به جلسات مختلفی که با تیم فنی که از کشور روسیه آمده بود و همچنین مذاکراتی که در حاشیه سفر رئیس جمهور به این کشور انجام شده بود، خوشبختانه هماهنگی خوبی بین وزارتخانه های جهادکشاورزی و بهداشت میان دو سازمان حفظ نباتات و غذا و دارو اتفاق افتاد.

وزیر جهادکشاورزی همچنین از اختصاص ۳هزار و ۸۵۰میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه کشاورزی گلستان خبر داد و گفت : این میزان ۲۵درصد اعتبارات سفر است که امیدواریم بتواند تحول بزرگی در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

وی افزود : در این سفر یکهزار میلیارد تومان نیز برای توسعه بخش شیلات به ویژه در حوزه پرورش میگو با توجه به ظرفیت های استان در این بخش اختصاص خواهد یافت.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری در استان ۳۰تن است که قابلیت افزایش تا ۳هزار تن را دارد و در طرح تحول شیلاتی نیز تولیدات استان از ۲۰هزار تن به ۵۰هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در اعتبارات این سفر به توسعه گلخانه ها ، آبیاری‌های نوین و زهکشی ، آب بندان‌ها ، دامپزشکی و ایجاد زیر ساخت های شهرک های کشاورزی و مقابله با ریزگردها توجهات خوبی شده است و امیدواریم امشب در جلسه شورای اداری منشاء تحول در استان شود.

  13 اسفند 1400
بخش : بندرگز / اقتصادی
کد خبر: 66455
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام