مدیر آب و خاک جهادکشاورزی گلستان:
لایروبی و مرمت آب‌بندهای گلستان ظرفیت ذخیره‌سازی آب های سطحی را بیشتر می کند

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت : لایروبی و مرمت آب‌بندهای گلستان ظرفیت ذخیره‌سازی آب سطحی این سازه‌های آبی را از ۱۷۰ به سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داد.

به گزارش گلستان فردا، سیدمحسن کیاالحسینی روز شنبه اظهار کرد: گلستان ۶۴۱ آب‌بندان با سطح ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار دارد که دو سوم آن در نواحی جنوبی از قابلیت تامین آب بخش های کشاورزی، شیلات، ورزشی و گردشگری برخوردار بوده و یک سوم دیگر با امکان تامین آب بخش شیلات در نواحی مرزی قرار دارد.

وی بیان کرد: طرح تامین اعتبار لایروبی و مرمت آب بندان ها در قالب تفاهم نامه در سال ۹۷ بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی برای سه استان گلستان، مازندران و گیلان امضا شده و در سال ۹۸ اجرای آن آغاز شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، طی سه سال اخیر ۲۸ آب‌بندان با وسعت هزار هکتار در این استان مرمت شد و با ذخیره سازی آب های سطحی در حال بهره برداری است.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال از محل اعتبارات تخصیصی دولت، لایروبی و مرمت ۱۵ آب بندان با اعتبار ۷۸۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که تاکنون اجرای این طرح در ۶ آب بندان به پایان رسید.

به گفته کارشناسان آب و خاک جهادکشاورزی گلستان، با احداث و توسعه آب بندان ها می توان آب مورد نیاز آبیاری کامل محصولات کشاورزی در فصل تابستان همچون سویا، پنبه و آفتابگردان را به حجم ۲ هزار متر مکعب تامین کرد که این کار باعث افزایش ارزش افزوده و جایگزینی منابع آب سطحی با منابع زیر زمینی برای کاهش برداشت از سفره آب زیر زمینی خواهد شد.

  30 بهمن 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66363
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام