تلاش برای مهار آتش جنگل‌های گالیکش ادامه دارد

فرماندار گالیکش گفت: عملیات مهار آتش سوزی منطقه جنگلی جمشیدآباد از صبح امروز با حضور ۸۰ نفر از نیروهای تازه نفس متخصص بار دیگر آغاز شده چراکه به دلیل دره‌ای بودن منطقه امکان حضور بالگرد وجود ندارد.

به گزارش گلستان فردا، علی جوان حاذق خواه اظهار کرد: این نیروها متشکل از محیط‌بانان، جنگل‌بانان، بسیجیان، داوطلبان هلال‌احمر و طبیعت دوستان و جوامع محلی منطقه هستند که نسبت به اطفای حریق تخصیص بیشتری دارند.

وی افزود: نیروهای اطفای حریق صبح جمعه با اطلاع از وقوع آتش سوزی در منطقه جمشیدآباد به محل اعزام و آن را مهار کردند اما با توجه به شرایط جوی و وزش شدید باد و همچنین موقعیت جغرافیایی خاص منطقه، آتش‌سوزی دوباره از روز شنبه از سر گرفته شد و با وجود تلاش نیروها هنوز مهار نشده است.

فرماندار گالیکش وسعت آتش سوزی را حدود ۲۰ تا ۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: نوع آتش‌سوزی بیشتر سطحی و مربوط به برگ‌های خشک و بوته‌هاست و تاکنون هیچ درختان جنگلی آسیب جدید ندید.

جوان ادامه داد: ستاد مدیریت بحران استان گلستان آمادگی خود را برای اعزام بالگرد اطفای حریق به منطقه اعلام کرد اما با توجه نوع منطقه و دره‌ای بودن آن امکان حضور بالگرد نیست و نیروها از طریق زمینی باید آن را مهار کنند.

وی عامل آتش سوزی را انسانی اعلام کرد و گفت: از گسترش آتش جلوگیری شده و تحت کنترل است و امیدوار هستیم با بارندگی پیش بینی شده برای امروز و تلاش نیروهای حاضر بتوانیم آتش را در سریعترین زمان ممکن مهار کنیم.

  26 دی 1401
بخش : گالیکش / اقتصادی
کد خبر: 68518
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام