مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان:
ورود بالگرد آب پاش به منطقه جهان نما برای اطفای حریق

جهان نما

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان گفت: هم اکنون بالگرد اعزامی از تهران در حال آبگیری برای اطفای حریق در منطقه جهان نما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردا، عبدالرحیم لطفی،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر آتش سوزی در این منطقه با کمک نیروهای مستقر تقریبا اطفاء شده و فقط به صورت نقطه ای در دو نقطه کناره های علف زار ها و بیشه زارها در حال سوختن است که با اعزام بالگرد آب پاش ار تهران که در حال آبگیری است امید داریم سریع تر اطفای کامل صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه پوشش گیاهی این منطقه علف زاری، بیشه زار و درخت های اورس است و از نظر توپو گرافی و پرشیب بودن منطقه امکان تردد به آن آسان نیست، اما با حضور به موقع نیروها جلوی گستردگی آتش گرفته شد.

وی افزود: روز گذشته این آتش سوزی حوالی بعداظهر شروع شد و به محض اطلاع نیروهای مستقر منابع طبیعی و محیط زیست در شهرستان در منطقه حضور پیدا کردند و به دنبال آن نیروهای بیشتری از این دو دستگاه اجرائی از دیگر شهرستان ها به آنها پیوستند.

لطفی ادامه داد: مهار آتش سوزی تا ساعت نزدیک به 12 شب گذشته  مهار شد، اما با وزش باد در ساعت 3 صبح مجدد چند نقطه دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای بسیج و سپاه ، نیروهای انتظامی و بالگرد اعزامی از تهران در کنار نیروهای مناطع طبیعی و محیط زیست جلوی پیشرفت آن گرفته شد.

وی ادامه داد: امروز نیز امید داریم آتش های نقطه این منطقه توسط بالگرد آب پاش که در حال آبگیری است ، به سرعت مهار شود چرا که با شدت یافتن وزش باد ممکن است مجدد آتش شعله ور شود.

به گفته لطفی به دلیل صعب العبور بودن منطقه و اینکه چون امکان انتقال ماشین آلات به این منطقه وجود ندارد همه نیروها به روش دستی با آتش مقابله کردند و تا اطفای کامل در منطقه حضور خواهند داشت.

 

  12 شهریور 1400
بخش : گرگان / حوادث / جامعه
کد خبر: 64753
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام