عشایر گلستان از ۱۹ هزار گردشگر نوروزی پذیرایی کردند

سرپرست اداره‌کل امور عشایر گلستان گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی در ۲۵ اسفند پارسال تاکنون ۱۹ هزار و ۱۱۰ نفر از گردشگران نوروزی از سیاه چادرهای عشایر استان بازدید کرده و با نوع فعالیت و نحوه کوچ و غذاهای محلی آنان آشنا شدند.

به گزارش گلستان فردا، احمد پرتانی اظهارکرد: با هدف استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی، هشت چادر عشایر کرد و آلاچیق عشایر ترکمن گلستانی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته در ورودی و مرکز شهرستان‌های گنبدکاوس، گالیکش و مراوه‌تپه برپا شد و بخشی از مسافران در حال تردد در مسیر مشهد - شمال ساعاتی از وقت خود را در این چادرها گذراندند.

وی افزود: علاوه بر تدارک استراحتگاه میهمانان نوروزی، انواع محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر استان گلستان و غذاهای محلی و شیرینی و دمنوش گیاهان دارویی باکیفیت عالی در حال عرضه در این سیاه چادرها است.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۷ نفر از مسافران نوروزی از محصولات و صنایع دستی عرضه شده خریداری کردند و همچنین ۱۲۰ نفر هم برای کسب تجربه زندگی عشایری در این سیاه چادرها اسکان یافتند.

  12 فروردین 1402
بخش : گالیکش / جامعه
کد خبر: 68967
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام