مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی جهادکشاورزی گلستان:
شهرک میگو ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

مدیرعامل شرکت شهرک کشاورزی جهادکشاورزی گلستان گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای شهرک میگو در گمیشان 15  هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، نعمت الله کفشگری اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های لازم برای شهرک میگو در گمیشان با وسعت ۶ هزار و ۶۰۰ هکتاری، توسط قرارگاه خاتم الانبیا طبق تفاهم نامه اخیر امضا شده و به زودی عملیاتی می شود.

وی افزود: اکنون برای ایجاد زیرساخت های این شهرک، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که طرح هایی از جمله ایجاد کانال انتقال آب، زهکشی اراضی اعم از ورود و خروج آب به تالاب، ایجاد پل و ابنیه فنی، ایجاد شبکه برق رسانی و دسترسی جاده به مزارع پرورش است.

کفشگیری ادامه داد: اجرای این طرح با قرارگاه خاتم الانبیا، قرارداد پنج ساله بسته شد که طبق آن، بعد از ۲ سال سرمایه گذار می تواند کار پرورش را در بخش های آماده شده از اراضی، آغاز کند.

وی افزود: پیگیری از طریق وزارتخانه و استان برای تسریع در عملیاتی اجرایی توسط قرارگاه خاتم الانبیا در دست انجام است.

وی در خصوص اجرای انتقال کانال انتقال آب از دریای خزر به شهرک میگو گمیشان، گفت: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل و بهره برداری آن مشکل تامین اعتبار وجود ندارد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان در خصوص اهمیت اجرای این طرح، گفت: این شهرک در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت پرورش آبزیان در استان راه اندازی می شود که با بهره برداری از آن، علاوه بر تولید سالانه ۱۳ هزار تن میگو، برای سه هزار و ۴۴۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

  29 آبان 1400
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 65783
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام