مدیرکل شیلات گلستان:
استقرار ۷۰ قفس و پن برای پرورش ماهی در سواحل کم عمق گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: اکنون ۷۰ قفس و پن برای پرورش ماهی در سواحل کم عمق گلستان به ویژه در منطقه «خواجه نفس» گمیشان مستقر شده و تولید گونه‌های آبزی در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهار کرد: با توجه به تاکید سازمان شیلات و استاندار مبنی بر فعالیت‌ اقتصادی دریا محور و نیز کمبود منابع آب شیرین، کاهش هزینه‌های تولید، حفظ ذخایر ارزشمند دریا و صرفه‌جویی در مصرف آب، احداث و توسعه پرورش ماهی در قفس و پن در سواحل استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح پشتیبان قفس (پرورش ماهی در قفس و پن) در سواحل استان مصوب شد که تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال آن جذب و سرمایه‌گذاری برای تولید محصول انجام شده است.

به گفته جباری اکنون ۷۰ قفس و پن برای پرورش ماهی در سواحل کم عمق گلستان به ویژه در منطقه «خواجه نفس» گمیشان مستقر شده و تولید گونه‌های آبزی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در محل قفس و پن مستقر در سواحل گلستان، ماهیان خاویاری و قزل آلا در حال پرورش است که پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهی به این روش در استان ۲ برابر سال قبل باشد.

وی با اشاره به این که اجرای طرح ایجاد اسکله پشتیبان قفس (پرورش ماهی در قفس و پن) در سواحل گلستان با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: برنامه این اداره کل، جذب اعتبار باقی مانده مصوب دور نخست سفر رییس جمهور به استان برای ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز با هدف استفاده بهینه از این طرح اشتغالزا برای ساحل‌نشینان است.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس و پن در سواحل استان طی ۲ سال اخیر پیش‌بینی کرد سال آینده تعداد قفس و پن در سواحل استان به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یابد.

به گفته وی به تازگی و با همکاری بخش خصوصی چهار قفس پرورش ماهی در سواحل منطقه «خواجه نفس » گمیشان مستقر و آماده فعالیت شده است که این تعداد قفس در هر دوره، ظرفیت پرورش ۱۲۰ تن ماهی را خواهند داشت.

جباری افزود: هزینه ساخت این قفس‌ها ۵۰ میلیارد ریال برآورده شده و برای تهیه بچه ماهی، غذای آبزیان نیز نیاز به ۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد.

  17 دی 1402
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 70224
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام