مدیرکل شیلات گلستان :
پیش بینی تولید بیش از 3 هزار تن میگو در سایت گمیشان

 مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال پرورش میگو در این مزارع با کار جهادی و لایروبی کانال انتقال آب از دریا به محل پرورش به طول چهار کیلومتر طی یک ماه، انجام شد که پیش بینی می‌شود از این مزارع سه هزار و ۷۰۰ تا چهار هزار تُن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهار کرد: توسعه پرورش میگو در زمین‌های مستعد گمیشان از جمله برنامه‌های مهم دولت در ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز و جذب سرمایه‌گذاران با کمک بخش خصوصی است که راه‌اندازی مرحله نخست پرورش این آبزی در سطح چهارهزار هکتار از آن جمله است.

به گفته وی سال زراعی قبل پرورش دهندگان میگو در گمیشان موفق شدند با تولید بیش از سه هزار تُن میگو از مزارع گمیشان ، ۱۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری کنند.

مدیرکل شیلات استان گلستان از جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای پرورش ماهی در قفس در سواحل دریای خزر به ویژه گمیشان استان خبر داد و گفت: اکنون چهار سرمایه گذار برای اجرای طرح مزبور در این استان جذب و در حال استقرار امکانات در دریای خزر حوزه استحفاضی این استان هستند.

وی ادامه داد: این اداره کل آمادگی دارد سرمایه‌گذاران بیشتری را برای پرورش ماهی در قفس در سواحل خزر این استان جذب کند تا اقتصاد ساحل نشینان این منطقه را متحول و پایدار کند.

به گفته وی پرورش ماهی قزل آلا در قفس به دلیل پایین بودن درصد شوری آب خزر نسبت به آب‌های جنوب کشور یکی از مزیت‌های استان گلستان است.

جباری افزود: تاکنون ۶۹ قفس و پِن (محوطه‌ای محصور شده با تور و متصل به کف دریا) در آب‌های گلستان استقرار یافته که پیش‌بینی می‌شود با استفاده از این طرح امسال ۴۰۰ تن ماهی در استان تولید شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: ۲ مرکز عمل‌آوری در حوزه شیلات این استان با آورده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در هفته دولت سال جاری است.

وی گفت: سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود تا از خام فروشی در حوزه جلوگیری شود.

به گفته وی در استان هفت مرکز عمل‌آوری در حوزه شیلات فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات استان گلستان همچنین از کلنگ‌زنی طرح پرورش ۲ هزار تنی ماهیان خاویاری در بندرترکمن خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح زمینی به مساحت ۵۰ هکتار سند دریافت شده که با مشارکت بخش خصوصی زیرساخت‌های آن انجام و دوباره استان گلستان به روزهای مهد تولید خاویار باز خواهد گشت.

به گفته وی این طرح با استفاده از آب‌های خزر در استان گلستان پیگیری و اجرا می‌شود.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: اعتبارات عمرانی این اداره کل که در ابتدای دولت سیزدهم ۳۰ میلیارد ریال بود با اهتمام جدی و نگاه موثر دولت در تکمیل زیرساخت‌های این بخش به ۱۰ برابر افزایش یافت.

 

  23 مرداد 1402
بخش : آق قلا / اقتصادی
کد خبر: 69768
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام