مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبد آغاز شد

مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل منطقه، عصر روز پنجشنبه با برگزاری هفته اول این مسابقات در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ اولین هفته مسابقات اسبدوانی کورس بهاره با شرکت 66 رأس اسب در هفت دور مختلف به مسافت 1000 متر برگزار شد و در دور اول که مخصوص اسب‌های سه ساله ترکمن کلاس Maiden بود، اسب آلتین شاد، عنواتن نخست را از آن خود کرد و اسب های شهرات خان و آلما ماربل به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور دوم اسب‌های سه ساله نژاد دوخون کلاس Maiden در میدان حاضر شدند و در یک کورس دیدنی اسب لبخند موفق به کسب مقام اول شد و اسب های پیشانی سفید و پریمات نیز رده های دوم و سوم را به دست آوردند.
اسب های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس چهار در دور سوم با یکدیگر رقابت کردند که اسب حریف با سرعت مثال زدنی خود در جایگاه نخست قرار گرفت و اسب های تام لیدی و کروم نیز مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.
دور چهارم مختص اسب‌های سه ساله تروبرد کلاس Maiden بود که اسب بل هج موفق شد با سبقت از دیگر رقبا عنوان اولی را به دست آورد؛ در این دور نوا هج دوم شد و هج کروز نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
در کورس پنجم، نوبت به رقابت اسب‌های چهار ساله دوخون هندیکاپ کلاس 6 رسید و در یک کورس تماشایی، اسب رزی گل با پیشی گرفتن از بقیه اسب ها اول شد و اسب های سرگل2 و پدرو پاپلو نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور ششم اسب‌های سه ساله دوخون هندیکاپ کلاس 5 برای رسیدن به برتری در میدان رقابت کردند که در نهایت اسب اسپید گل در یک رقابت تنگاتنگ عنوان اولی را از آن خود نمود و مقام های دوم و سوم به ترتیب به اسب های ساقه و دازی رسید.
اسب های سه ساله تروبرد هندیکاپ کلاس سه در دور پایانی در میدان حاضر شدند که اسب تونیکس زودتر از خط پایان عبور کرد و عنوان اولی را به خود اختصاص داد و جایگاه های دوم و سوم نیز به اسب های رای هارد و ریو کوئین رسید.
در پایان رقابت های امروز مبلغ 876 میلیون و 750 هزار ریال به عنوان ریال جایزه به مالکان اسب‌های برتر کورس‌های هفتگانه تعلق گرفت.

  29 فروردین 1398
بخش : گنبد کاووس / ورزشی
کد خبر: 61786
مرجع: ایرنا
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام