رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس:
سایت زباله گنبدکاووس ساماندهی می‌شود

نتیجه تصویری برای بازیافت زباله

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: اگر در محل دفن و سایت زباله نگهبانی مستقر شود تخلیه زباله به صورت غیربهداشتی صورت نمی‌گیرد و این وضعیت ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، فرهاد بدیعی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه تخلیه زباله در مسیر جاده نفت به صورت غیربهداشتی و غیرقانونی صورت می‌گیرد و مرکز بهداشت نیز نظارت و کنترل خود را برای دفع بهداشتی زباله بیشتر کرده است.

وی افزود: تاکنون 4 دستگاه تانکر فاضلاب و زباله در این مسیر توقیف و به مراجع قانونی تحویل شد. این تانکرها زباله‌ها و یا فاضلاب شهری را در محل‌های خارج از سایت زباله تخلیه می‌کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: بیش از 10 نوع بیماری مانند هپاتیت  Aو B  و التور (وبا) از طریق آب و غذای آلوده به انسان منتقل می‌شود. با توجه به آب‌گرفتگی برخی نقاط شهرستان در سیل اخیر امسال نظارت بیشتری بر کنترل بیماری‌های همه‌گیر و عفونی خواهیم داشت. تاکنون هیچگونه بیماری اسهال و وبا ناشی از سیلاب در گنبدکاووس مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری‌ها و سلامت شهروندان باید همه دستگاه‌های اجرایی تعامل و همکاری خوبی داشته باشند. نظارت بر سرویس‌های بهداشتی عمومی از دیگر برنامه‌های امسال مرکز بهداشت و درمان است.

وی درباره اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا خاطرنشان کرد: امسال جامعه هدف سنین بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران با مشکلات کلیوی هستند. بخش زیادی از مرگ و میر در کشورمان به خاطر بیماری3های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری قلبی و عروقی است.

بدیعی افزود: آگاهی‌بخشی به 70 درصد جامعه هدف درباره بیماری فشارخون بالا سبب کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهارداشت: تجربه تلخ سیل سبب شد تا مردم و مسئولان شهرستان گنبدکاووس در کنار هم مدیریت واحد و منسجمی داشته باشند. یکی از حوزه‌های موفق در زمان وقوع سیل، حوزه بهداشت و درمان بود.

وی افزود: باید از مدل موفق ستاد مدیریت بحران در حوادث مختلف استفاده شود. مدیران عضو ستاد مدیریت بحران در زمان سیل وارد حاشیه نشدند و با فرماندهی واحد مسئولیت و وظایف خود را انجام دادند.

  1 خرداد 1398
بخش : گنبد کاووس / محیط زیست
کد خبر: 62118
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام