رییس شورای اسلامی شهر گنبد:
شورای شهر گنبد پیگیر زمین ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی است

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت که اعضای این شورا مجدّانه پیگیر تامین زمین چهار هکتاری برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان درصورت همراهی بنیاد علوی هستند.

به گزارش گلستان فردا، پرویز ناصری روز یکشنبه در نشست پیگیری واگذاری زمین برای ساخت این مرکز درمانی اظهارداشت: زمین موردنیاز از محل تفکیک زمین هشت هکتاری بنیاد علوی در ورودی این شهر (کارخانه پنبه نظام آباد) است که یک سال پیش تغییرکاربری آن در کمیسیون ماده پنج استان انجام شده است.

وی افزود: قدر سهم شهرداری گنبدکاووس از محل تغییرکاربری و تفکیک زمین اشاره شده ۵۰ درصد معادل چهار هکتار است که آنرا بدون چشم داشت و صرفا باهدف بهبود و ارتقای وضعیت فضاهای بیمارستانی این شهرستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی قرار می‌دهد.

ناصری اضافه کرد: متاسفانه از سال گذشته که زمین هشت هکتاری بنیاد علوی تفکیک شد تاکنون این نهاد با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس، نقشه‌های تفکیکی آنرا ارائه نداده است و همین موضوع سبب تاخیر در تحویل قدر سهم شهرداری و اهدای آن به دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.

رییس شورای اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: عدم ارائه نقشه‌های تفکیکی ازسوی بیناد علوی سبب شده تا برخی فعالان رسانه‌ای این شهرستان بدون آگاهی، شورا و شهرداری را مخالف واگذاری زمین و تاخیر در ساخت این بیمارستان قلمداد نمایند.

وی گفت: جلسه امروز شورای شهر که در آن از تعدادی مدیرکل گلستان از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این شهرستان دعوت شدند باهدف پیگیری موضوع انجام شد.

ناصری با ابراز گلایه از عدم حضور مدیران کل گلستان در جلسه شورای شهر گنبدکاووس، افزود: مردم بدانند که اعضای شورای شهر و شهرداری صرفا باهدف تسریع در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی که سال‌هاست به خاطر عدم تامین زمین مناسب عملیات اجرایی آن شروع نشده، بدون چشم داشت تلاش می‌کنند و در این خصوص مقصر نیستند.

وی اضافه کرد: با نظر فرماندار ویژه گنبدکاووس قرار شد، جلسه بعدی طی چند روز آینده باحضور مدیران کل اشاره شده برگزار تا تکلیف زمین برای ساخت بیمارستان مشخص و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این جلسه گفت که موافقت اصولی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۳ صادر شده و ۷۲ ماه اعتبار داشت که پس از آن به مدت یکسال تمدید شد اما به سبب عدم تامین زمین مناسب تاکنون اجرایی نشده است.

فرهاد بدیعی با بسیار مهم دانستن ساخت این واحد درمانی در گنبدکاووس افزود: مجموع تخت‌های بیمارستانی فعال این شهرستان در هفت بیمارستان ۷۵۰ تخت است که جوابگوی مردم گنبدکاووس و اهالی شرق گلستان که بیشتر از خدمات درمانی این شهرستان استفاده می‌کنند، نیست.

وی اضافه کرد: ساختمان سه بیمارستان شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری گنبدکاووس بسیار قدیمی و مستهلک است و چاره ای جز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در این شهرستان نیست.

همچنین مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه با ضروری دانستن ساخت این بیمارستان گفت که ساخت این بیمارستان در فهرست پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سفر در پیش روی رییس جمهور به استان قرار دارد.

علیرضا کمال غریبی افزود: اگرچه مهلت هفت ساله ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس پایان یافته اما همه باید تلاش کنند با تامین زمین مورد نیاز و ۷۰ میلیارد ریال اعتباری که در بودجه امسال برای این پروژه پیش بینی شده، عملیات اجرایی آنرا شروع کنیم.

وی اضافه کرد: ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس حداقل به ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که عملیات ساخت آن باتوجه به مشکلات مالی کشور هفت تا هشت سال زمان می‌برد.

کمال غریبی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان تلاش دارد ساخت این بیمارستان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران که در استان طرح‌های دیگری را در دستور کار دارد، انجام شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است که سال‌هاست توسط مردم، ائمه جمعه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس و دیگر مسوولان شبکه بهداشت و درمان پیگیری می‌شود.

عبدالقدیر کریمی افزود: باتوجه به سفر در پیش روی ریاست جمهوری به گلستان باید تلاش کنیم پروژه ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس در مصوبات سفر قرار گیرد تا عملیات اجرایی آن در اسرع وقت شروع شود.

وی با قدردانی از زحمات و پیگیری‌های اعضای شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس جهت تامین زمین برای ساخت بیمارستان اظهار داشت: این ۲ نهاد زمین را از محل قدر سهم خود به مردم اهدا می‌کنند و بی انصافی است که زحمات آنها نادیده شود و یا متهم به مخالفت یا سنگ اندازی شوند.

کریمی اضافه کرد: در جلسه بعدی که ظرف چند روز آینده با حضور مدیران کل مرتبط دوباره تشکیل خواهد شد، وضعیت زمین بیمارستان قطعی و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای شروع عملیات اجرایی خواهد شد.

  21 آذر 1400
بخش : گنبد کاووس / سلامت
کد خبر: 65974
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام