شهردار گنبدکاووس:
جایگاه گنبدکاووس با مدیریت علمی ارتقا می‌یابد

شهردار گنبدکاووس گفت: جایگاه واقعی این شهر تاریخی را با مدیریت علمی، همراهی و همدلی شهروندان و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان امر ارتقا خواهیم داد.

به گزارش گلستان فردا، علی‌اصغر موسوی با بیان این که این شهر، ساختارهای یک زیست شهر را ندارد، افزود: میانگین سرانه سبز کشور به ازای هر نفر ۱۵ مترمربع بوده که این میزان در گنبدکاووس هفت مترمربع است.

وی تاکید کرد: تلاش داریم با احیای پنج هکتار از پارک هفت هکتاری داریوش، تغییر در ضوابط و مقررات ساخت و ساز با اجرای توسعه بام‌های شهری (ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام‌ها) و ارائه طرح‌ها و بسته‌های تشویقی و مسائل دیگر کمی این شرایط سرانه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ ایجاد فضای سبز و افزایش سرانه آن را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر راهکارهای کوتاه مدت زیست شهر در گنبدکاووس، بحث حفاظت از حریم رودخانه‌های درون شهری (گرگانرود و چهل‌چای) در دستور کار قرار دارد که اکنون فضای حاشیه رودخانه‌ها را آزادسازی کردیم و به منظور ایجاد رینگ سبز شهری، جاده سلامت در حال احداث است که بخشی از این جاده با مشخص شدن محدوده و محصور کردن آن به پارک بانوان تبدیل خواهد شد.

شهردار گنبدکاووس یادآور شد: برای احیا رینگ سبز شهری در مسیر در نظر گرفته شده، اقدامات خرید ۱۰ هزار اصله چنار در حال انجام است و در جاده سلامت مسیر دوچرخه‌ سواری هم ایجاد خواهد شد و در کنار این کارها، بازسازی پارک‌های موجود و توسعه و گسترش فضای پارکی با احداث پارک جدید در دستور کار قرار دارد.

موسوی ادامه داد: گنبدکاووس به لحاظ ساختاری و زیرساختی یک بنای فرسوده و کلنگی است که نیاز به بازسازی اساسی دارد اما متاسفانه مقدمات اولیه آن هم فراهم نیست و حتی مبلمان شهری مناسب‌سازی نشده، زیبایی خود را شهر از دست داده و پارک‌ها کیفیت مناسب را ندارند و وضعیت معابر این شهر مطلوب و قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: برای درمان وضعیت گنبدکاووس برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ایم و چندی قبل برنامه پنج سال را در راستای سند افق چشم‌انداز توسعه شهری، تدوین و نهایی کردیم.

وی با بیان این که تلاش داریم تا کارها را به صورت علمی پیش ببریم، تصریح کرد: در این مسیر ارتباط خوب با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی برقرار کردیم.

  22 آذر 1400
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 65992
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام