جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس به ریاست حمید گوکلانی معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس و با حضور دهیاران ، شوراها و سایر نهادها در خصوص مصوبات ساخت وسازهای غیرمجاز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گلستان فردا، حمید گوکلانی معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس در این جلسه اظهار داشت: دهیاران و شوراهای روستا به عنوان خط مقدم مقابل با ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی زراعی هستند.

وی افزود: ما باید با همکاری دستگاه های متولی، نیروی انتظامی و حوزه مقاومت بسیج از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری و اجازه تخلفات ساختمانی را ندهند.

گوکلانی تصریح کرد: با توجه به نقش کارشناسان فنی در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، آنها موظفند در ساعات کار قانونی خود در محل کار خود حضور یافته و از فعالیتشان به دستگاه های متولی گزارش دهند.

معاون امور عمرانی فرمانداری گنبد کاووس افزود: دستگاه های خدمت رسان به هیچ عنوان نباید خدماتی به متخلفین ما اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند ارائه دهند. چون این امر کاملا غیر قانونی می باشد.

وی تاکید کرد: در داخل روستاها، دهیاران و در خارج شهر و روستا،بخشداران وظیفه دارند ما نظارت و کنترل لازم را بر ساخت و سازها داشته باشد تا خلافی در این زمینه رخ ندهند.

کوگلانی با اشاره به موارد زیر به مهم ترین عملکرد مدیریت عمرانی شهرستان پرداخت:

 - برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان در بازه های زمانی حداکثر ۳ماهه و برگزاری جلسات اضطراری در صورت نیاز.

- اهتمام ویژه در جهت اجرایی شدن قانون مدیریت بحران در شهرستان

- شناسایی کلیه مناطق پرخطر و مستعد خطر شهرستان، وضعیت آسیب پذیری شهرستان در زمینه مخاطرات مختلف اعم از سیل، آب گرفتگی، حریق، طوفان، زلزله، رانش، لغزش - پیگیری جهت تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام مرتبط با مدیریت بحران در سطح شهرستان.

_ - تهیه بانک اطلاعات نقاط اسکان ضروری ، ماشین آلات عمرانی و خدمات سنگین و سبک بخش دولتی و غیردولتی شهرستان و انجام هماهنگی لازم به  منظور استفاده سریع و هدفمند هنگام  بروز بحران و سایر بانک های اطلاعاتی مورد نیاز.

- ارتقا بیمه اعم از بیمه محصولات کشاورزی، بیمه اموال منقول دولتی و غیردولتی، بیمه حوادث، منازل مسکونی و شهری و روستایی و... .

معاون امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس در ادامه جلسه با اشاره به سامانه راهبر اظهار کرد: راه اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی (راهی) گام مهم برای ارائه و توسعه خدمات الکترونیکی است..

وی تصریح کرد: به منظور تعیین دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

خبرنگار: مائده عباسی

  23 مهر 1401
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 67807
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام