رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز گنبدکاووس:
هیچ اعتباری از منابع پیش‌بینی شده امسال برای تکمیل طرح های آموزشی تخصیص نیافته است

 رییس انجمن خیرین مدرسه‌ساز گنبدکاووس با اشاره به پیش‌بینی ۲۱۲ میلیارد ریالی از منابع استانی و ۱۴۰ میلیارد ریالی از منابع ملی برای پروژه‌های مختلف آموزش و پرورش گنبدکاووس در سال جاری، اضافه کرد: تاکنون هیچ اعتباری از منابع پیش‌بینی شده امسال، تخصیص نیافته است.

به گزارش گلستان فردا، عبدالکریم عطایی روز شنبه درجلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی گنبدکاووس افزود: این پروژه‌ها با مجموع ۱۲ هزار و ۱۶۱ مترمربع زیربنا از سوی خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت هستند و بخش زیادی از آنها به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی افزود: برای تکمیل ۲۱ پروژه آموزشی خیرساز در این شهرستان مرزی به ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع دولتی اعم از شهرستانی، استانی و ملی نیاز است که باید با نگاه و اهتمام ویژه متولیان، شرایط را برای تسریع در بهره‌برداری این پروژه‌ها فراهم کرد. 

عطایی ادامه داد: درصورت تاخیر در تخصیص اعتبارات مورد نیاز (سهم دولت) برای تکمیل پروژه‌های خیرین مدرسه ساز در گنبدکاووس و با توجه به گرانی و افزایش قیمت‌ها (مصالح و دستمزدها) بدون تردید اعتبارات بیشتری برای تکمیل ۲۱ پروژه آموزشی خیرساز در این شهرستان نیاز خواهد بود.رییس انجمن خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس همچنین از آماده افتتاح بودن سه پروژه آموزشی شامل «هنرستان ۱۰ کلاسه دخترانه تمام خیرساز مرحوم احمد محمدی»، مدرسه ۶ کلاسه روستای «تکه لر» و مدرسه روستای «ملک علی‌تپه» خبر داد و گفت: این انجمن رتبه برتر گلستان در جشنواره خیرین مدرساز استان را کسب کرد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم دراین جلسه گفت: برای افتتاح سه مدرسه خیرساز و آغاز عملیات اجرایی مدرسه «اوتیسم» این شهرستان، هماهنگی‌های لازم در سطح ملی انجام شده و به احتمال زیاد با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در روزهای آینده این اقدام انجام خواهد شد.

عبدالقادر ظفر به برخی منابع درآمدی آموزش و پرورش گنبدکاووس از جمله «اراضی زراعی هنرستان کشاورزی شهید رجایی، باشگاه فرهنگیان، اماکن ورزشی و چند واحد تجاری» اشاره کرد و افزود: بخش اعظم این درآمدها ابتدا به خزانه واریز و سپس برگشت داده می‌شود، صرف امورات خود این املاک، هزینه غذایی و تحصیل شبانه‌روزی ۱۰۰ هنر آموز هنرستان شهید رجایی، هزینه کارگری و نیز تعمیر ماشین‌آلات آن، کمک به تعمیر مدارس، خرید تجهیزات آموزشی و ورزشی و امور جاری اداره آموزش و پرورش می‌شود.

وی با قدردانی از شهرداری گنبدکاووس برای بهسازی پیاده‌رو مقابل ورزشگاه شهید نوعی متعلق به آموزش و پرورش، بر لزوم کمک به تکمیل پیست دوو میدانی این مجموعه برای استفاده دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم تاکید کرد.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از اقدام وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پس از ۲ سال تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، از مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خاطر تعطیلی مدارس به سبب آلودگی هوا انتقاد کرد و گفت: این اقدام فقط پاک کردن صورت مساله است و باید راهکار دیگری برای جلوگیری از تعطیلی مدارس اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی افزود: تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی، به سبب تهدیدها و مشکلاتی که فضای مجازی دارد، آسیب‌هایی را به نسل نوجوان و جوان ما وارد می‌کند.

وی همچنین بر لزوم تببین حوادث اخیر برای نسل نوجوان و جوان و فراهم کردن فضای مناسب برای دور شدن آنها از قضایای اخیر از سوی مدیران و معلمان مدارس و نیز فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، برلزوم حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم استقبال و تشییع یک شهید گمنام که قرار است فردا یکشنبه در این شهر برگزار شود، تاکید کرد و گفت: امروز ایران اسلامی هرچه دارد به برکت خون شهیدان است و حضور در مراسم شهدا کمترین وظیفه همگان می‌باشد.

مهدی دهرویه با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گنبدکاووس، افزود: برای رونق کار مدرسه‌سازی باید از ظرفیت همه گروه‌های مردم (کارمندان، فرهنگیان و بازاریان) برای کمک به رفع کمبودهای فضای آموزشی استفاده کرد.

وی همچنین برلزوم تلاش بیشتر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ویژه دانش آموزان، معلمان و مدیران در مدارس گنبدکاووس تاکید کرد و بیان داشت: برخی دانش آموزان و فرهنگیان در حوادث اخیر دچار اشتباهاتی شدند که باید با تبیین صحیح وقایع آنها را نسبت به اهداف دشمنان آگاه کرد.

دهرویه اضافه کرد: سیاست نظام و دولت در حوزه نظام تعلیم و تربیت اسلامی مشخص است و همه گروه‌های هدف (مدیران، معلمان و دانش آموزان) باید قوانین و دستورالعمل‌های این حوزه را به نحو احسن رعایت کنند تا دشمنان نتوانند از آن سوءاستفاده کنند.

  3 دی 1401
بخش : گنبد کاووس / اقتصادی
کد خبر: 68361
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام