استاندار گلستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛
استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در راستای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس ضروری است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه توسعه فضا‌های آموزشی توسط خیرین کار ارزشمندی است، اظهار کرد: باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای ارتقای کیفیت آموزش و تجهیز امکانات آموزشی مدارس بهره برد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ دکتر سید مناف هاشمی، عصر امروز 10 بهمن در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: مهمترین سرمایه استان، سرمایه انسانی است و آماده سازی این سرمایه نیازمند توجه به آموزش و پرورش است.
وی توجه به مدارس غیر دولتی و تشویق متولیان این مدارس را ارزشمند دانست و افزود: با فعالیت این مدارس نیروی انسانی، ساخت و سازها ،نگهداری و تجهیز مدارس از دوش آموزش و پرورش کاهش می یابد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: مسئله آموزش و پرورش تنها مختص به یک وزارتخانه نیست و معتقدیم برای رسیدن به اهدافی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است باید همه ابزارهای موجود استان در خدمت آموزش و پرورش باشند.
دکتر هاشمی بر جذب و تقویت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد و افزود: این هنر و توانمندی افراد و استان‌ها است که چگونه و چقدر از ظرفیت خیرین استفاده کند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه تاسیس مدارس غیرانتفاعی می تواند برخی مشکلات مربوط به مدارس فرسوده را مرتفع سازد و در عین حال باید از سرمایه گذاران با ارائه تسهیلات لازم حمایت کرد.
استاندار گلستان با بیان اینکه اگر در زمینه آموزش و پرورش خوب کار کنیم، آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با رشته های تحصیلی باید برنامه های خود را جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان ارائه نمایند و به دنبال قوانین راه گشا در حوزه همراهی با آموزش و پرورش باشند.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورهای دنیا همه دستگاهها با آموزش و پرورش همکاری خوبی دارند و خدمات رایگان و با برنامه ارائه می دهند ، یاد آور شد: توسعه پایدار باید در تمامی بخش ها صورت گیرد و مهمترین و ریشه دار ترین محور آن آموزش و پرورش محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در سفر ریاست محترم 6 میلیارد تومان برای هنرستانهای استان در نظرگرفته شده است افزود:50 میلیارد تومان نیز برای تکمیل 500 کلاس نیمه کاره گلستان تخصیص یافته است.
استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه برای تکمیل 300 کلاس درس غیر مقاوم استان 30 میلیارد تومان از این حوزه اختصاص پذیرفته است خاطر نشان کرد: برای تعمیر وتامیین گرمایشی و سرمایشی مدارس استان نیز 12 میلیارد تومان مصوب شده است.
دکتر هاشمی اظهار کرد: ایجاد سرانه آموزشی استاندارد برای دانش آموزان وظیفه ماست و ما باید شرایط تحصیل را برای تمامی بچه های در سن تحصیل ، حتی اتباع بیگانه فراهم کنیم.
همچنین در این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان گزارشی از وضعیت دانش آموزی گلستان، هنرستانهای فنی و حرفه ای و مدارس غیر دولتی استان ارائه کرد و اعضا نقطه نظرات خود را نسبت به این موضوع عنوان کردند.

  10 بهمن 1397
بخش : جامعه
کد خبر: 61046
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام