مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان خبر داد:
اختصاص ۲۱.۹ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس گلستان

نتیجه تصویری برای ساخت مدارس جدید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای بازسازی فضاهای آموزشی استان به ویژه در مناطق سیل‌زده اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، یاسر لیوانی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه روستای بی بی‌شیروان این شهرستان اظهار کرد: 85 پروژه مدرسه‌سازی شامل 480 کلاس درس در حال ساخت است. این پروژه‌ها از محل اعتبارات دولتی و یا با مشارکت خیران ساخته می‌شود.

وی افزود: در یک‌ماه گذشته مبلغ 15 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی به اداره کل نوسازی استان برای مدارس آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های آق‌قلا، گمیشان، بندرترکمن و گنبدکاووس اختصاص داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان داشت: مبلغ 6 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر نیز برای مدارس سایر شهرستان‌ها که در فضای آموزشی مشکل دارند، اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مجموع مبالغ تخصیصی در استان 21 میلیارد و 900 میلیون تومان است که از این مبلغ حدود پنج میلیارد تومان برای پروژه‌های شهرستان گنبدکاووس هزینه می‌شود.

لیوانی گفت: مجتمع آموزشی در شهر گنبدکاووس، مدرسه 6 کلاسه روستای تقی آباد، مدرسه 6 کلاسه روستای بی بی شیروان و مدرسه نمونه دولتی گنبدکاووس از جمله پروژه‌های شهرستان گنبدکاووس است.

کمال‌الدین نظرنژاد، مدیرآموزش و پرورش گنبدکاووس نیز اظهارداشت: مدرسه 6 کلاسه روستای بی بی شیروان در قالب مجتمع آموزشی شبانه‌روزی کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: برای این مجتمع آموزشی دو میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که تا سال 99 به بهره‌برداری خواهدرسید.

مدیرآموزش وپرورش گنبدکاووس با اشاره به آمار بالای ترک تحصیل دانش آموزان این مناطق بیان داشت: دانش آموزان سنین 6 تا 18 سال در این مناطق عموما ترک تحصیل می‌کنند. بیشترین آمار ترک ‌تحصیل دانش‌آموزان در کشور و استان در این مناطق بوده و هدف از راه اندازی مجتمع‌های شبانه‌روزی جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

 

  23 خرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62290
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام