فرماندار گرگان:
خطر «زیارت» را تهدید می کند/ «تعطیلات» علت کمبود مرغ در گرگان

فرماندار گرگان با بیان این که خطر زمین لرزه و زمین لغزش زیارت را تهدید می کند، گفت: علت کمبود مرغ در گرگان به دلیل تعطیلات ایام فاطمیه و تعطیلی کشتارگاه ها بود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سیدابوالقاسم صفوی بعدازظهر شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران گرگان اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران درس خوبی برای همه ما است تا همه دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

صفوی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو یک خانواده هستند و همه موظف هستیم که هنگام بروز حادثه‌ با هم همکاری کنیم زیرا هم افزایی سبب کاهش خطرات می شود.

وی در خصوص رانش زمین در محور روستای زیارت گفت: روز گذشته زمین لغزش و رانش در این محور اتفاق افتاد و برای ساعاتی این مسیر بسته شد.

صفوی ادامه داد: باید دستگاه های متولی برآورد کنند که چه میزان هزینه و دیواره سازی در این محور لازم است.

وی تأکید کرد: سه گسل در گرگان وجود دارد که یکی از آن ها در زیارت واقع شده و به ارتفاعات جهان نما ختم می شود و اگر زلزله ای در این جا اتفاق بیفتد خطر جدی زیارت را تهدید می کند.

صفوی با اشاره به این که محور زیارت به دلیل وجود گسل، رانش زمین و آتش‌فشان امن نیست، اظهار کرد: باید منابع جدی برای انجام عملیات آبخیزداری در محور زیارت اختصاص پیدا کند.

وی تأکید کرد: هنگام وقوع حادثه همه دستگاه ها باید پای کار باشند و آمادگی خود را اعلام کنند نه این که منتظر تماس مدیریت بحران و فرمانداری باشند.

فرماندار گرگان تأکید کرد: صیانت از جان و مال مردم مهم است اما هنگام بستن جاده با اصرار تردد از طرف آن ها مواجه می شویم و آن ها قصد عبور از این محور دارند بنابراین بستن این محور سخت است.

بحران آب در گرگان

صفوی به کمبود منابع آبی و عمر بالای چاه ها در گرگان اشاره کرد و گفت: آب شصت کلاته کفاف گرگان را نمی دهد و برای ۹ هزار مترمکعب آبی که قرار است شیرین سازی شود شهرستان های گمیشان و بندرترکمن در اولویت هستند بنابراین باید برای این بحران هم چاره ای اندیشید.

فرماندار گرگان اظهار کرد: آب انفال عمومی است و باید در اختیار همه قرار بگیرد، قطعی‌های مکرر در سال های اخیر در گرگان داشتیم و مردم از این امر گله دارند.

وی با بیان این که پرت آب در گرگان بین ۴۰ الی ۵۰ درصد است، افزود: سیلاب در بارندگی های اخیر به زمین ها زراعی نودیجه و روستاهای اطراف آن آسیب زد و احداث کانال و آب بندان در مسیر انجام شود تا خسارات کاهش یابد.

صفوی ادامه داد: در روزهای اخیر کمبود مرغ در گرگان به وجود آمد که این امر به دلیل تعطیلی کشتارگاه ها و همزمانی با ایام فاطمیه و افزایش مسافران روی داد.

وی با بیان این که روز گذشته در چهار نقطه گرگان مرغ توزیع شد، گفت: باید روی فرهنگ مردم کار کنیم تا زمانی که خود بحران مرغ را به وجود نیاورند و هنگام نیاز خرید کنند.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی ۲۲ بهمن گریزی زد و گفت: همه دستگاه و مردم باید این در این راهپیمایی شرکت کرده و امسال را متفاوت تر از سال گذشته برگزار کنند تا دشمن مانند همیشه روسیاه باشد.

  20 بهمن 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 61105
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام