فرماندار گرگان: آب، معضل اصلی شهر گرگان/ اجرای دور برگردان ها نیازمند بودجه فوری است

 

فرماندار گرگان:

آب، معضل اصلی شهر گرگان است/ اجرای دور برگدان ها نیازمند بودجه فوری است

فرماندار گرگان گفت: یکی از معضلات اصلی شهر گرگان مساله آب و اجرای طرح های ویژه در این زمینه است و تا کنون هشدارهای امنیتی زیادی در این رابطه داده شده است.

صفوی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری فرمانداری گرگان که با حضور وزیر راه برگزار شده است، اظهار کرد: اگر امروز به فکر اجرای طرح های جدیدی در حوزه جمع آوری آب های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب ها به دلیل نامناسب بودن سیستم لوله کشی نباشیم، در آینده با بحران جدی کمبود آب در این شهر روبرو خواهیم بود.

وی شهرستان گرگان در چند مقوله نیازمند نگته ویژه مسئولان بالادستی است که تخصیص بودجه به سرعت در رفع این مشکلات نقش مهمی دارد.

فرماندار گرگان افزود: بازافرینی شهری از مقوله های است که به تازگی در دستور کار جدی فرمانداری قرار گرفته و با توجه به اینکه بخش زیادی از جمعیت اقشار آسیب پذیر در اطراف شهر گرگان زندگی می کنند، توجه ویژه ای به این مساله شده است.

صفوی ادامه داد: اگر چه اقدامات خوبی برای رفع محرومیت ها و بازآفرینی شهری در این مناطق و دیگر مناطق گرگان انجام شده است، اما همچنان کمبودهای زیادی در این مناطق وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کمربندی شهید کلانتری گرگان نیز وضعیت ناامنی دارد به گونه ای که در10 ماه گذشته نزدیک به 15 گشته داشته و اگر چه در گشذته حدود 30 میلیارد تومان برای توسعه آن هزینه شده، اما ادامه طرح توسعه آن از جمله خرید املاک نیازمند تخصیص بودجه است.

صفوی افزود: چنانچه با همین وضع ریالی و اما و اگرهای بودجه ای جلو برویم، توسعه این کمربندی 15 سال طول خواهد کشید و امید داریم پس از این سفر استانی مراحل احداث و توسعه کمربندی گرگان روند سریع تری به خود بگیرد.

وی بیان اینکه بافت های فرسوده شهر گرگان هم رد ردستور جدی احیاء قرار دارند، گفت: در بحث نوسازی محلات قدیمی و بافت های فرسوده باید اقدامی جدی انجام شود و نیازمند احیای بافت فرسوده هستیم چرا که این مساله سال ها است همچنان بدون حمایت باقی مانده است.

فرماندار در ادامه با انتقاد از اجرائی نشدن طرح دور برگردان ها هم اظهار کرد: آمار تصادف هایی که به دلیل اجرائی نشدن دور برگردان ها شهره شده است. اگر چه اجرای هر دوربرگردان بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد، اما احداث آن آمار تصادف ها و کشته ها را به نحو چشمگیری کاهش خواهد گرفت.  

  24 دی 1397
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 60900
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام